کد خبر: 428283
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۰۸:۱۴:۵۸
| |

آغاز لیگ برتر هندبال در روزهای کرونایی

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری به موقع مسابقات لیگ برتر گفت: طبق بخشنامه‌ای که به باشگاه‌ها داده‌ایم، قرعه‌کشی روز سه‌شنبه به صورت آنلاین برگزار می‌شود. برنامه‌ریزی‌های ما به گونه‌ای انجام شده که بتوانیم از روز 28 شهریور ماه لیگ مردان و از 4 مهر ماه هم لیگ زنان را استارت بزنیم.

آغاز لیگ برتر هندبال در روزهای کرونایی
کد خبر: 428283
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۰۸:۱۴:۵۸

اعتمادآنلاین| مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور قرار است روز سه‌‌شنبه به صورت آنلاین برگزار شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم به صورت غیرحضوری و وبینار برگزار خواهد شد که از ساعت 9 صبح برای لیگ برتر بانوان و از ساعت 13 برای لیگ برتر آقایان قرعه‌کشی می‌شود. این مراسم قرار است در سالن فارسی آکادمی کمیته ملی المپیک برگزار شود.

در هفته‌های اخیر چند فدراسیون‌ از جمله کشتی، تکواندو، هندبال، هاکی، دوومیدانی و... به شدت خواستار دریافت مجوز تشکیل اردوهای تیم ملی‌ خود را داشته‌اند. آنها با استناد به در پیش بودن مسابقات بین‌المللی از ستاد مقابله با کرونا در ورزش خواسته‌اند که مجوز آغاز فعالیت‌های خود صادر شود؛ در این بین مسئولان فدراسیون هندبال رایزنی‌ها برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات لیگ برتر را هم آغاز کردند.

مسئولان فدراسیون هندبال با تدوین پروتکلی به دنبال کسب مجوزهای لازم از وزارت بهداشت برای برگزاری اردوهای تیم ملی نوجوانان و جوانان و همچنین استارت رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور هستند. در این راستا علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هم در چند نوبت راهی وزارت بهداشت شد تا شرایط را بررسی کند.

ستاد ملی مبارزه با کرونا هم جلسات زیادی را با حضور نمایندگانی از فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار کرد که هنوز جمع‌بندی نهایی در این زمینه صورت نگرفته است؛ البته اعلام شده که در این نشست قرار نیست در مورد برگزاری مسابقه تصمیم‌گیری شود، بلکه در زمینه تشکیل اردوهای تیم ملی در شرایط قرنطینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

این در حالی است که این روزها فدراسیون هندبال مصرانه به دنبال دریافت مجوز برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر است، چراکه مسئولان این فدراسیون اعتقاد دارند در صورت عدم برگزاری به موقع مسابقات لیگ، بازیکنان و مربیان برای امرار معاش دچار مشکل شده و در نتیجه ضربه جدی به هندبال کشور وارد می‌شود.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری به موقع مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور اظهار داشت: طبق بخشنامه‌ای که به باشگاه‌ها داده‌ایم، قرعه‌کشی روز سه‌شنبه به صورت آنلاین برگزار می‌شود. برنامه‌ریزی‌های ما به گونه‌ای انجام شده که بتوانیم از روز 28 شهریور ماه لیگ مردان و از 4 مهر ماه هم لیگ بانوان را استارت بزنیم.

وی ادامه داد: پروتکل جامع و کاملی را تدوین کرده‌ایم که بر اساس پروتکل‌های فدراسیون جهانی است. همچنین فرم‌های لازم هم طراحی شده و این پروتکل را به فدراسیون پزشکی و ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش هم ارسال کرده‌ایم.

رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه قطعاً ما هم نگران سلامتی ورزشکاران هستیم، خاطرنشان کرد: ورزشکاران حرفه‌ای، ملی‌پوشان و مربیان ما شغلی جز هندبال بازی کردن ندارند و معیشت آنها به خطر افتاده است. آنها از راه حضور در میادین ورزشی باید امرار معاش کنند و اگر مجوزهای مدنظرمان صادر نشود آسیب‌های به هندبال وارد خواهد شد.

چندی پیش فدراسیون هندبال اعلام کرد «در راستای توجه به استعدادها و همچنین پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان و در پیش نبودن مسابقات رسمی در رده بزرگسالان در سطح آسیا طی سال 99، مقرر شد در سال جاری فقط تیم ملی زیر 25 سال در قالب تیم ملی امید و با کادر جدید تشکیل شود.» حالا با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جهان تمام برنامه‌های فدراسیون بهم ریخته است.

پاکدل در این خصوص عنوان کرد: قرار ما این بود که تیم ملی بزرگسالان در قالب تیم امید تشکیل شود، اما موضع اینجاست که ما نفرات برگزیده برای حضور در اردوی تیم ملی را باید از دل لیگ دعوت کنیم. از مسئولان خواهش می‌کنم فکری به حال این شرایط بکنند تا ما هم بتوانیم بهتری برنامه‌ریزی کنیم. درست است که فوتبال تماشاگران بیشتری دارد، اما تفاوت گذاشتن بین رشته‌ها درست نیست.

وی افزود: همه شاهد بودیم که پروتکل‌های بهداشتی در مسابقات فوتبال هم چندان به صورت جدی اجرا نشد. همه رشته‌ها برای ادامه برنامه‌های خود ناچار به برگزاری مسابقات هستند. ضمن اینکه موضوع معیشت ورزشکاران هم از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل تاکید داریم که در تاریخ مقرر مسابقات آغاز شود. امیدوارم با همکاری وزارت ورزش که اعتقاد دارم خیلی جدی‌تر باید به این موضوعات ورود کند، انشالله لیگ به زودی استارت خواهد خورد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها