کلید سئوالات کنکور99 امروز منتشر می شود

کلید سئوالات داوطلبان آزمون سراسری 99 عصر امروز دوشنبه سوم شهریور ماه سال جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

کلید سئوالات کنکور99 امروز منتشر می شود
کد خبر: 428331
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۰۹:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| کلید اولیه سئوالات آزمون سراسری (داخل کشور) از ساعت 21 امروز دوشنبه سوم شهریور و کلید سئوالات آزمون داوطلبان خارج از کشور نیز بعد از ظهر روز چهارشنبه 5 شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

نتیجه اولیه آزمون سراسری هفته اول مهر ماه اعلام می‌شود و داوطلبان در این هفته می‌تواند به شکل مجازی نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند و هفته اول ابان ماه نیز اسامی نهایی پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد.

کارنامه نهایی انتخاب رشته نیز هفته دوم آبان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

کل ظرفیت پذیرش داوطلبان اعم از دانشگاه‌های دولتی، آزاد و سایر زیرنظام‌های آموزش عالی یک میلیون و 92 هزار نفر است که 912 هزار نفر آن برای پذیرش از طریق سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده و داوطلبان آن احتیاج به شرکت در کنکور ندارند. به این ترتیب که 20 درصد این ظرفیت‌ها برای دوره‌های روزانه دانشجو پذیرش می‌کنند و مابقی آن نیز در نوبت دوم بدون آزمون دانشجو پذیرش خواهند کرد.

در نهایت حدودا 154 هزار نفر ظرفیت برای رشته های با آزمون در دانشگاه‌ها اختصاص یافته و کنکور چهار روزه امسال برای کسب رتبه این تعداد از داوطلبان رشته‌های با آزمون برگزار شد.

آزمون سراسری سال 99 از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه در گروه آزمایشی هنر و در بیش از 777 حوزه امتحانی تحت تدابیر ویژه بهداشتی آغاز شد و این فرایند با رقابت سایر گروه های آزمایشی در روزهای پنج شنبه 30، جمعه 31 مرداد و روز شنبه یکم شهریور ماه ادامه یافت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها