وزیر راه:

3500 کیلومتر به راه روستایی اضافه می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه با هدف محرومیت زدایی در مرداد امسال دو هزار و 450 کیلومتر راه‌ روستایی آسفالته اضافه شد،گفت: هدفگذاری این است که سه هزار و 500 کیلومتر راه دیگر تا پایان دولت به راه روستایی اضافه شود.

3500 کیلومتر به راه روستایی اضافه می‌شود
کد خبر: 428364
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۱۱:۱۱:۲۵

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی افزود: پروژه‌هایی که در مسیر توسعه ملی و پیشرفت کشور موثر است به عنوان یک بال حرکتی قرار گرفت و افتتاح شد.

وزیر راه پیرامون اقداماتی که در حوزه محرومیت زدایی در دستور کار قرار گرفت، توضیح داد: این وزارتخانه با هدف عدالت منطقه‌ای و شعار انقلاب برای محرومیت زدایی برنامه‌ریزی کرده و پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مناطق مختلف روستایی وجود داشت که از راه مناسب برخوردار نبودند و در مرداد ماه 98 وعده شد تا یکسال دیگر دو هزار کیلومتر راه روستایی نیمه تمام را تکمیل و راه جدید احداث و آسفالت شود.

وی، گفت: اکنون آنچه که گفته شد، عملیاتی و به بهره برداری رسیده، در عین حال موضوع هایی مانند «سیل» و« کرونا» موجب تاخیر اجرای پروژه ها شد، اما در مرداد ماه امسال دو هزار و 450 کیلومتر به راه‌های آسفالته اضافه شد.

به گفته اسلامی، براساس تلاش های جهادگرانه انجام شده در منطقه بشاگرد در استان خراسان جنوبی، در کمتر از 70 روز پلی ساخته شد که موجب ارتباط دهها روستا به یکدیگر شد، درحالی که سالها از این امکان برخوردار نبودند.

وزیر راه با بیان اینکه توجه اساسی به پروژه‌های توسعه و پیشرفت ملی در همه شاخه های حمل‌و نقل، برنامه مهم دیگر این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید است و برای تکمیل پروژه‌های ناتمام برنامه ریزی شده است.

وی اجرای پروژه ساخت ادامه «اتوبان شهید همت» که در 9 سال 66 درصد پیشرفت فیزیکی داشت در مدت یکسال فعالیت ( 1398) به پیشرفت 100 درصدی و افتتاح رسید که رکود در ساخت اتوبان محسوب می‌شود.

اسلامی گفت: آزادراه تهران- شمال که در 24 سال پیشرفت فیزیکی 17 درصدی و به عنوان یکی از مفاخر مهندسی و عمرانی کشور روی زمین مانده بود، به مرحله افتتاح رسید و پیشرفت فیزیکی این آزادراه در زمانی که پروژه تحویل وزارت راه شد 78 درصد بود و در یکسال و نیم گذشته به پیشرفت 100 درصدی رسید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها