یاسر خاسب:

«سودو» با استقبال تئاتری‌ها مواجه شد

سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» اعلام کرد به دلیل استقبال علاقه‌مندان از فراخوان فستیوال تئاتری «سودو» به منظور ایجاد فرصت بیشتر برای متقاضیان، مهلت ارسال آثار تا پایان شهریور تمدید شد.

«سودو» با استقبال تئاتری‌ها مواجه شد
کد خبر: 428366
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۱۱:۱۷:۵۵

اعتمادآنلاین| یاسر خاسب سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» که چندی است تصمیم به برگزاری فستیوال بین‌المللی «سودو» گرفته و فراخوان فستیوال را هم منتشر کرده، درباره وضعیت مراحل مختلف این فستیوال گفت: با توجه به استقبال عالی هنرمندان فیزیکال و علاقمندان هنر حرکت و بدن فستیوال «سودو» پاییز امسال در جزیره کیش برپا می‌شود.

تمهیدات مختلف برای انجام این مهم صورت گرفته و تنها شاید بروز حادثه‌ای بالاتر از خطر کرونا تغییری در زمان برگزاری فستیوال ایجاد کند.

وی ادامه داد: اما بنا به شرایط جاری و عدم دسترسی به فضاهای مناسب و همچنین مشکلاتی از جمله نحوه آماده سازی فیلم قابل ارائه در بخش نخست فستیوال، همگی دال بر این تصمیم شد که به عزیزان داوطلب فرصت بیشتری داده شود و مهلت ارسال آثار تا پایان شهریور تمدید شد. چرا که فستیوال «سودو» مانند باقی جشنواره‌های فضای مجازی نیست و متفاوت از لحاظ سبک و شیوه اجرایی و همچنین محتوای آثار بسیار فراگیر و متنوع است.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین این ویژگی‌ها را می‌توان در نحوه ارائه آثار دانست به این معنا که قالب جشنواره‌های تئاتری و سینمایی مجازی دوران کرونا در ایران تا به امروز بر پایه کلام و مونولوگ و استفاده از اتودهای روتین بازیگری و در دسترس برای همه بوده که این امکان را به هر کسی می‌داد تا با هر نوع توانایی در هر فضایی حتی خانگی و شاید تصویر کلوزاپ صورت خود قطعه‌ای را برای ارائه مهیا سازد و در همان فضاهای مجازی نمایش داده شود.

خاسب در ادامه سخنان خود تأکید کرد: در «سودو» توجه و تمرکز بر هنر مفهومی فیزیکال و بدن است با حضور تمامی رشته‌های مختلف هنرهای حرکتی، آئینی نمایشی، رزمی و ورزشی. از این رو با تمدید مهلت فراخوان، در واقع ایجاد فرصت لازم برای گروه‌های متقاضی به عمل می‌آید تا با دقت و وقت بیشتر در کار تخصصی روی اثر حرکتی با انتخاب آزاد در فضایی متناسب، به آفرینش و ارائه نتیجه مطلوب اجرایی خود برسند.

سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» درباره تنوع استقبال صورت گرفته از فراخوان فستیوال «سودو»، اظهار کرد: نکته بسیار جالب توجه و قابل تأمل در نخستین دوره فستیوال «سودو» در ایران حضور بسیار متنوع شرکت کنندگان از نظر سن، جنسیت، جغرافیا، قومیت، حرفه، شغل و رشته تحصیلی است که این موضوع خود به تنهایی بیانگر این است که هنر بدن و حرکت در جهان زبان مشترک تمام موجودهای آزاد به خصوص انسان است.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: بسیار باعث افتخار و مایه مباهات بنده است که به لطف خدا و عشق و همدلی اعضای آکادمی «بدن دیوانه» و فستیوال «سودو» و همه عزیزان هنرمند و هنردوست توان این را یافتیم تا بستری ویژه برای کشف و شناخت و معرفی و حمایت از این استعدادهای شگفت‌انگیز که گاهی بنا به شرایط به ناحق نادیده گرفته شده‌اند، بسازیم و فراهم بیاوریم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها