کد خبر: 428439
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۱۵:۵۱:۳۹
| |

سفر دومینیک راب به فلسطین و اسرائیل

وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد دومینیک راب این هفته با دستورکار فشار برای از سرگیری گفت‌وگوهای صلح خاورمیانه راهی فلسطین و سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

سفر دومینیک راب به فلسطین و اسرائیل
کد خبر: 428439
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۱۵:۵۱:۳۹

اعتمادآنلاین| سفر دومینک راب درحالی قرار است به فلسطین و سرزمین های اشغالی انجام شود که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز از امروز سفر دوره ای خود را به سرزمین های اشغالی، امارات متحده عربی، بحرین و سودان آغاز کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است:«با توجه به عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و اسرائیل و تعلیق طرح الحاق کرانه باختری، «دومینیک راب» برای تاکید بر تعهد انگلیس نسبت به جلوگیری از اجرای این طرح و پیگیری راه حل تشکیل دو کشور، راهی «اسرائیل و فلسطین» خواهد شد».

این بیانیه یادآور شده که لندن مدت‌هاست مخالفت خود را با طرح الحاق کرانه باختری اعلام کرده و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم هشدار داده که اجرای این طرح روند صلح خاورمیانه را به محاق می‌برد.

دومینیک راب در آستانه انجام این سفر به خبرنگاران گفت: تصمیم اسرائیل برای تعلیق طرح الحاق گامی حیاتی در راستای دست‌یابی به خاورمیانه‌ای مسالمت‌آمیز است. اینک مهم است گام‌های بعدی در این رابطه برداشته شود و دولت‌ اسرائیل و مقام‌های فلسطین درباره راه حل تشکیل دو کشور برای رسیدن به صلح گقت وگو کنند.

بر اساس این بیانیه، دومینیک راب در این سفر قرار است علاوه بر دیدار با وزیرخارجه، با وزیر دفاع و نخست وزیر اسرائیل نیز ملاقات کند. وی در رام الله نیز با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و مخالفت لندن با طرح الحاق کرانه باختری را که مغایر قوانین بین المللی است یادآوری خواهد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده که لندن چالش‌های رسیدن به راه حل تشکیل دو دولت را دست کم نمی‌گیرد، اما دومینیک راب در این سفر، تمایل انگلیس برای کمک به از سرگیری گفت‌وگوهای فلسطینی-اسرائیلی را به عنوان گامی در راستای رسیدن به توافق مسالمت آمیز و پایدار به نفع مردم دو طرف اعلام خواهد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها