کد خبر: 428448
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۰۵:۰۰:۰۰
| |

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا،‌ در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نقش باندهای متصل به قدرت و ثروت در بحران‌ها چشمگیر است

حسن بیادی گفت: نمی‌توانیم فقط دولت و جناح‌ها را مسبب دشواری‌های موجود بدانیم و نقش باندهای متصل به قدرت و ثروت و نفوذی‌ها را دست‌کم بگیریم؛ افرادی که اصلاً هیچ ربطی به جناح‌ها و دولت ندارند و با سوءاستفاده همه منافع ملی را به تاراج می‌برند و در نتیجه، اوضاع عمومی کشور را نابسامان می‌کنند.

نقش باندهای متصل به قدرت و ثروت در بحران‌ها چشمگیر است
کد خبر: 428448
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۰۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تصمیم‌سازی غلط، سیاسی‌کاری و البته فساد پدیده‌هایی هستند که شرایط کشور را روز‌به‌روز بحرانی‌تر می‌کنند. مسائلی که هر یک از آنها می تواند شرایط یک جامعه را دگرگون کند. حال این سوال پیش می‌آید که با توجه به چه الزام‌هایی می‌توان رویکردها را تغییر داد و موانع را برای توسعه هر چه بیشتر از میان برداشت؟

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا،‌ در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: این درست نیست که برخی از همین الان اصولگراها را پیروز انتخابات 1400 بدانند و تصور کنند اصلاح‌طلبان به دلایل مختلف نمی‌توانند حضوری جدی در انتخابات داشته باشند. به نظر من برای روشن شدن فضای انتخاباتی باید تا آخر آذرماه صبر کنیم و ببینیم در فضای داخلی و مناسبات بین‌المللی چه تحول‌هایی صورت خواهد گرفت.

عضو اسبق شورای شهر تهران در ادامه گفت: درباره شرایط جبهه اصلاحات باید گفت، آنها چه بخواهند و چه نخواهند، سرنوشت سیاسی‌شان با حسن روحانی درهم تنیده‌ است و به همین دلیل چنانچه نارضایتی عامه مردم از شرایط بغرنج کنونی ادامه یابد، اصلاح‌طلبان حتماً با ریزش رأی مواجه خواهند شد. البته گروهی از اصلاح‌طلبان و مشخصاً اعضای حزب کارگزاران سازندگی سعی دارند با فرار رو به جلو خود را در قبال عملکرد دولت پاسخگو ندادند آن هم در شرایطی که با دولت روحانی در هم آمیخته‌اند و نمی‌توانند با گفتن حرف‌هایی دیگر خود را از پاسخگویی مبرا کنند.

او توضیح داد: البته در به وجود آمدن مشکلات و موانع موجود نمی‌توان فقط دولت را مقصر قلمداد کرد. در واقع در کشور ارگان‌ها و سازمان‌های غیردولتی هم هستند که در پیدایی این سختی‌ها به صورت غیرمستقیم سهیم هستند و به هیچ وجه در مقام پاسخگویی کاری نمی‌کنند. بنابراین نمی‌توانیم فقط دولت و جناح‌ها را مسبب دشواری‌های موجود بدانیم و نقش باندهای متصل به قدرت و ثروت و نفوذی‌ها را دست‌کم بگیریم؛ افرادی که اصلاً هیچ ربطی به جناح‌ها و دولت ندارند و با سوءاستفاده همه منافع ملی را به تاراج می‌رند و در نتیجه، اوضاع عمومی کشور را نابسامان می‌کنند.

حسن بیادی در پایان گفت: یکی از دلایل مهم فساد خانمان‌برانداز را این می‌دانم که ساختار اجرایی کشور با شأن و شوکت جمهوری اسلامی متناسب نیست، به طوری که امور اجرایی به صورت جزیره‌ای مدیریت می‌شود که این تفکر ناقص و معیوب در قوای سه‌گانه و نهادهای عمومی کشور جاری است و از همین رو، فضا برای کارهای خرابکارانه مهیا می‌شود.

چکیده گفت‌وگو با حسن بیادی

-نارضایتی‌ها ادامه پیدا کند، اصلاح‌طلبان با ریزش رأی مواجه خواهند شد

-گروهی از اصلاح‌طلبان فرار رو به جلو می‌کنند

-نمی‌توان فقط دولت را مقصر مشکلات قلمداد کرد

-ارگان‌ها و سازمان‌های غیردولتی در پیدایی سختی‌ها سهیم هستند

-باندهای متصل به قدرت و ثروت اوضاع عمومی کشور را نابسامان می‌کنند

-امور اجرایی به صورت جزیره‌ای مدیریت می‌شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها