معاون وزیر راه و شهرسازی:

واریز وام ودیعه مسکن به حساب متقاضیان آغاز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز واریز وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: به طور تقریبی 700 تا 800 هزار خانوار مشمول وام ودیعه مسکن می‌شوند.

واریز وام ودیعه مسکن به حساب متقاضیان آغاز شد
کد خبر: 428567
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۱۱:۳۲:۴۷

اعتمادآنلاین| محمود محمودزاده، معاون مسکن و امور ساختمان، از آغاز واریز وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: از روز گذشته چند گروه وام ودیعه مسکن را دریافت کردند.

وی ادامه داد: حدود دو میلیون و 220 هزار نفر از طریق پیامک برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد حدود یک میلیون و 600 هزار نفر از طریق ثبت نام پیامکی کد ملی معتبر و قابل پیگیری فرستادند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انجام پالایش از این درخواست‌های پیامک شده، اظهار داشت: پالایش‌ها از این تعداد انجام شد و براساس شاخص‌های مصوبه از جمله افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، زنان سرپرست خانوار، کارگران، زوج‌های سال 99، خانوار دارای سه فرزند و بیشتر، برای دریافت وام رتبه‌بندی و اولویت‌بندی شدند و گروه به گروه بررسی‌ها انجام و از این افراد دعوت شد که در سامانه اطلاعات خود را تکمیل و مدارک خواسته شده را بارگذاری کنند.

محمودزاده با بیان اینکه حدود 380 هزار نفر تا به امروز مدارک خود را ارسال کرده‌اند، ادامه داد: در روند پالایش‌های انجام شده از این تعداد، 90 هزار تقاضا رد درخواست شده است.

همچنین نزدیک به 50 هزار نفر با تایید شرایط به بانک‌ها برای تشکیل پرونده معرفی شدند. طبق آخرین اطلاعات 70 پرونده در بانک‌ها تشکیل و چند وام هم پرداخته شده است.

وی تاکید کرد: با تحرک بیشتر و روان‌سازی فرایندها، عملیات پرداخت‌های وام ودیعه سریع‌تر انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به منابع 20 هزار میلیارد تومانی وام ودیعه مسکن و تعداد خانوارهایی که به آن‌ها وام ودیعه تعلق می‌گیرد، گفت: تعداد وام‌های ودیعه به جمعیت واجدین شرایط و منطقه ثبت نام آنها بستگی دارد.

هر متقاضی که از تهران تایید شود 50 میلیون تومان وام ودیعه دریافت می‌کند اما سقف وام برای واجدین شرایط از سایر شهرها 30 تا 15 میلیون تومان است.

محمودزاده افزود: با تمام اینها به طور تقریبی 700 تا 800 هزار خانوار مشمول وام ودیعه مسکن می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین تقاضا برای وام ودیعه مسکن از کدام استان بوده، گفت: بیشترین تقاضا برای دریافت این وام از تهران بوده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها