کد خبر: 428575
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حضور مدیران فوتبال در مجلس:

ویلموتس، تاج و کمیسیون اصل 90 + فیلم و عکس

یک روز بعد از حضور مدیران فوتبال ایران در مجلس، رئیس کمیسیون اصل 90 درباره این پرونده گفت: پس از بررسی مشکلات پیش‌آمده به دنبال قرارداد مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در کمیسیون اصل 90، در جمع‌بندی بحث‌های دیروز ما معتقدیم که کوتاهی‌های فراوانی در این باره از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال صورت گرفته است.

ویلموتس، تاج و کمیسیون اصل 90 + فیلم و عکس
کد خبر: 428575
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مارک ویلموتس تنها 6 ماه مربی ایران بود، اما همین 6 ماه کافی بود تا فوتبال ایران به نابودی کشیده شود. مارک ویلموتس نمونه بارز حرفه‌ای‌گری در فوتبال است و مدیران فوتبال ایران هم نماد بی‌تدبیری. مارک ویلموتس به عنوان یک مربی حرفه‌ای به خوبی می‌دانست چگونه باید یک قرارداد حقوقی تنظیم کند و مهدی تاج و دوستانش در فدراسیون فوتبال هم نشان دادند که هیچ سررشته‌ای از مباحث حقوقی فوتبال ندارند و از بستن قرارداد تنها عکس انداختن و مراسم معارفه را یاد گرفته‌اند.

مهدی تاج

در سال‌های اخیر فوتبال ایران پرونده‌های حقوقی زیادی در فیفا داشته اما هیچ‌کدام از آنها به اندازه قرارداد ویلموتس سر و صدا نکرده است. ماجرای این پرونده به قدری پیچیده شده که حالا تمام نهادهای نظارتی روی آن حساس شده‌اند و به دنبال مقصر ماجرا می‌گردند. همین دیروز بود که مدیران فدراسیون فوتبال به اتفاق وزیر ورزش، به خاطر پرونده مارک ویلموتس، سوار بر ونی سفید، راهی بهارستان شدند تا به سوالات نماینده‌های مجلس پاسخ دهند.

یک روز بعد از حضور مدیران فوتبال ایران در مجلس، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره این پرونده گفت: «پس از بررسی مشکلات پیش‌آمده به دنبال قرارداد مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در کمیسیون اصل 90، در جمع‌بندی بحث‌های دیروز ما معتقدیم که کوتاهی‌های فراوانی در این باره از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال صورت گرفته که هزینه این کوتاهی‌ها متوجه مردم و کشور شده است.»

کمیسیون اصل نود و وزیر ورزش

او ادامه داد: «ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد و پس از جمع‌بندی گزارش خود را برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال می‌کنیم. علاوه بر این، گزارش نهایی درباره قرارداد ویلموتس برای قرائت در صحن علنی مجلس به هیات‌رئیسه ارسال خواهد شد.»

پژمانفر درباره جلسه دیروز این کمیسیون با مدیران فوتبال ایران توضیح داد: «در جلسه دیروز توضیحاتی از سوی وزیر ورزش و جوانان درباره قرارداد ویلموتس ارائه شد که بنا شد مستندات آن را به کمیسیون ارائه کنند. قرار شد طی روزهای آتی این مستندات به کمیسیون ارائه شود تا ما بتوانیم هرچه سریع‌تر این موضوع را جمع‌بندی کنیم.»

مارک ویلموتس

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 هم درباره نشست روز گذشته اعضای این کمیسیون با وزیر ورزش و جوانان و مسئولان فدراسیون فوتبال برای بررسی پرونده ویلموتس سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال گفت: «در این نشست نمایندگان انتقادات جدی‌ای نسبت به نحوه عقد قرارداد با ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی مطرح کردند.»

خضریان با این توضیح که نمایندگان در این نشست معتقد بودند در نحوه عقد قرارداد با مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی، سوءمدیریت و نبود نظارت از جانب وزارت ورزش و هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال صورت گرفته است گفت: «تاکید نمایندگان بر این بود که در مقطع کنونی باید تمام تلاش و هم‌افزایی برای تغییر حکم فیفا از طریق CAS با به‌کارگیری وکلای توانمند و خبره انجام شود و چرا در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی است از توان مربیان و استعداد‌های داخلی برای هدایت تیم ملی استفاده نمی‌شود.»

مارک ویلموتس

پرونده‌های فوتبال زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی

پرونده مارک ویلموتس توجه نماینده‌های مجلس را به دیگر پرونده‌های حقوقی فوتبال ایران هم جلب کرده است، پرونده‌هایی که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود و فوتبال ایران هم راهی جز پرداخت غرامت به بازیکنان و مربیان خارجی ندارد. بازیکنان و مربیانی که از جانب دلالان به فوتبال ایران معرفی می‌شوند و هیچ تاثیری هم بر فوتبال ایران نگذاشته‌اند. در میان اما دلالان به تنهایی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و در این راه نیاز به همراهی مدیران باشگاه‌ها دارند؛ مدیرانی که تاکنون به هیچ نهادی پاسخگو نبوده‌اند و امروز هم با خیال راحت مشغول مدیریت در بخش‌های دیگر هستند.

خضریان همچنین درباره دیگر پرونده‌های حقوقی فوتبال ایران گفت: «بررسی پرونده‌های مختلف مربیان و بازیکنان خارجی ایران نشان می‌دهد که سوءمدیریت و عدم نظارت مستمر و دقیق توسط دستگاه‌های مرتبط و ذی‌صلاح و انتخاب‌های اشتباه مبتنی بر سلیقه اعضای هیات‌مدیره و مدیران عامل و سرپرستان باشگاه‌های تحت نظر وزارت ورزش از مجموعه عواملی است که موجب شده به منابع مالی کشور و حیثیت ملی آسیب وارد شود.»

مارک ویلموتس

حالا باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد و پرونده مارک ویلموتس چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؛ اما آنچه مشخص است اینکه نماینده‌های مجلس اصرار دارند غرامت ویلموتس از بیت‌المال پرداخت نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها