کد خبر: 428582
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۱۲:۱۷:۴۴
| |

استقبال دومینیک راب از عادی سازی روابط اسرائیل و امارات

دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس از عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل حمایت و تعلیق الحاق کرانه باختری را اقدامی مهم توصیف کرد.

استقبال دومینیک راب از عادی سازی روابط اسرائیل و امارات
کد خبر: 428582
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۱۲:۱۷:۴۴

اعتمادآنلاین| به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، راب در کنفرانس خبری با گابی اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل توافق عادی سازی تل آویو و ابوظبی را اولین گام برای "صلحی پایدار" در منطقه عنوان کرد.

وزیر خارجه انگلیس همزمان با اینکه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تل آویو را به مقصد خارطوم ترک کرد وارد فلسطین اشغالی شد تا در مورد مسائل منطقه با مقامات اسرائیلی گفتگو کند.

اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل نیز در این کنفرانس از اقدامات انگلیس برای قرار گرفتن حزب الله لبنان در فهرست سازمان‌های تروریستی تشکر کرد.

وزارت امورخارجه انگلیس پیش از سفر راب به سرزمین‌های اشغالی در بیانیه ای اعلام کرده بود، با توجه به عادی‌سازی روابط میان امارات متحده عربی و اسرائیل و تعلیق طرح الحاق کرانه باختری، راب برای تاکید بر تعهد انگلیس نسبت به جلوگیری از اجرای این طرح و پیگیری راه حل تشکیل دو کشور، راهی «اسرائیل و فلسطین» خواهد شد .

در این بیانیه آمده است که لندن مدت‌هاست مخالفت خود را با طرح الحاق کرانه باختری اعلام کرده و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم هشدار داده که اجرای این طرح روند صلح خاورمیانه را به محاق می‌برد.

راب پیش از این سفر به خبرنگاران ادعا کرد: تصمیم اسرائیل برای تعلیق طرح الحاق گام حیاتی در راستای دست‌یابی به خاورمیانه‌ای مسالمت‌آمیز است. اینک مهم است که گام‌های بعدی در این رابطه برداشته شود و دولت‌ اسرائیل و مقام‌های فلسطین درباره راه حل تشکیل دو کشور برای رسیدن به صلح گفت‌وگو کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده که لندن چالش‌های رسیدن به راه حل تشکیل دو دولت را دست کم نمی‌گیرد، اما راب در این سفر، تمایل انگلیس برای کمک به از سرگیری گفت‌وگوهای فلسطینی-اسرائیلی را به عنوان گامی در راستای رسیدن به توافق مسالمت آمیز و پایدار به نفع مردم دو طرف اعلام خواهد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها