کد خبر: 428720
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۰۸:۴۰:۴۶
| |

مرحله به مرحله با صد‌وهفتمین تور دوفرانس

روز دوشنبه مسیر مسابقات دوچرخه‌سواری توردوفرانس به صورت رسمی اعلام شد تا رکاب‌زنان بدانند در صدوهفتمین دوره از معتبرترین رقابت‌ دوچرخه‌سواری جهان به کجاها باید سرک بکشند.

مرحله به مرحله با صد‌وهفتمین تور دوفرانس
کد خبر: 428720
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۰۸:۴۰:۴۶

اعتمادآنلاین| بعد از کش‌وقوس‌های فراوان چندی قبل فرانسوی‌ها از عزم راسخ خود برای برگزاری رقابت‌های دوچرخه‌سواری توردوفرانس خبر دادند که به خاطر شیوع کرونا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود. روز دوشنبه نیز مسیر مسابقات به صورت رسمی اعلام شد تا رکاب‌زنان بدانند در صدوهفتمین دوره از معتبرترین رقابت‌ دوچرخه‌سواری جهان به کجاها باید سرک بکشند. مراحل کلی مسابقات که از تاریخ 29 آگوست (شنبه هفته بعد) آغاز می‌شود و در تاریخ 21 سپتامبر بعد از گذراندن 21 مرحله به پایان می‌رسد به شرح زیر است:


مرحله یک از تاریخ 29 آگوست استارت می‌خورد و مسیر مسابقه در شهر نیس خواهد بود. مسیری تقریبا صعودی با چشم‌اندازهایی زیبا که 186 کیلومتر است.


مرحله دوم: 30 آگوست و باز هم در نیس به طول 198 کیلومتر. این مرحله به اعتقاد کارشناسان یکی از سخت‌ترین مراحل افتتاحیه مسابقات است. این مرحله یک صعود 9 کیلومتری دارد که در انتهای مسابقه قرار گرفته.


مرحله سوم: 31 آگوست از نیس تا سیسترون به طول 198 کیلومتر. این مسیری است که از کنار برخی شهرهای شمالی فرانسه عبور می‌کند. یک شیب صعودی 80 کیلومتری در انتهای مسابقه وجود دارد.


مرحله چهارم: اول سپتامبر از سیسترون تا مرلتس به طول 157 کیلومتر. در این مرحله رکاب‌زنان از کنار پیست اسکی مشهور فرانسه عبور می‌کنند.


مرحله پنجم: 2 سپتامبر از گپ تا پریواس به طول 183 کیلومتر. بخشی از مسیر در سراشیبی قرار دارد و از کنار آبشارهایی زیبا عبور می‌کند. البته هشت کیلومتر پایانی آن صعودی و سخت می‌شود.


مرحله ششم: 3 سپتامبر از لتیل تا مونت آیگوال به طول 191 کیلومتر. این دومین مرحله سخت در میان رقابت‌های آغازین است. 150 کیلومتر مسیر مستقیم بدون شیب و در پایان یک صعود 8 کیلومتری در انتظار رکاب‌زنان است.


مرحله هفتم: 4 سپتامبر از میلائو تا لوور با طول 168 کیلومتر. این مرحله یک نبرد کلاسیک است که در جاده‌هایی سخت و بی‌رحم برگزار می‌شود.


مرحله هشتم: 5 سپتامبر از گارونه تا لودنویل به طول 141 کیلومتر. یک رقابت کلاسیک دیگر در مسیری که هم کوه دارد و هم عبور از کنار بندر.


مرحله نهم: 6 سپتامبر از پائو تا لارونس به طول 154 کیلومتر. یک مرحله برای اینکه رکاب‌زنان بتوانند کمی تجدید قوا کنند. بعد از این مرحله رکاب‌زنان یک روز استراحت خواهند داشت.


مرحله دهم: 8 سپتامبر از ال‌دی اولرون تا ای‌دی ره به طول 170 کیلومتر. رکاب‌زنان در این مرحله به‌طور کامل به سواحل اقیانوس اطلس می‌رسند و می‌توانند حداکثر سرعت خود را به نمایش بگذارند.


مرحله یازدهم: 9 سپتامبر از پلاژ تا پویتیرس به طول 167 کیلومتر. این مرحله می‌تواند دیوانه‌‌وارترین مرحله در طول یازده رقابت اول باشد که سرعت در آن حرف اول را می‌زند و رقابت شدیدی در آن شکل می‌گیرد.


مرحله دوازدهم: 10 سپتامبر از شاویگنی تا ساران به طول 218 کیلومتر. این یکی از معدود مراحلی است که طولی بیشتر از 200 کیلومتر دارد.


مرحله سیزدهم: 11 سپتامبر از چاتل گویون تا ماری سانتال به طول 191 کیلومتر. یکی از سخت‌ترین مراحل مسابقات که شامل 7 صعود می‌شود و می‌تواند برنده پیراهن سلطان کوهستان را مشخص کند.


مرحله چهاردهم: 12 سپتامبر از کلرمونت فراند تا لیون به طول 197 کیلومتر. صعودی 68.5 کیلومتری در انتظار ورزشکاران است اما در عوض مناظر فوق‌العاده‌ای از آبشارها را نشان آنها می‌دهد.


مرحله پانزدهم: 13 سپتامبر از لیون تا گرند کلومبیر به طول 175 کیلومتر. این مرحله پایان صعود سخت دوچرخه‌سواران است و آنها روی یک مسیر شیب‌دار به سمت جنوب حرکت می‌کنند.


مرحله شانزدهم: 15 سپتامبر از لاتور دوپین تا ویلارد دلانس به طول 164 کیلومتر. این مرحله یک استراحت زودهنگام است و برنده احتمالا سریع‌ترین فرد در 20 کیلومتر پایانی مسابقات است.


مرحله هفدهم: 16 سپتامبر از گرنوبل تا لوز به طول 168 کیلومتر. سخت‌ترین مرحله دورهای نهایی مسابقات است در ارتفاع 2340 متری از سطح دریا با 21.5 کیلومتر کوهنوردی با شیب 20 درصد!


مرحله هجدهم: 17 سپتامبر از مریبل تا فورون به طول 168 کیلومتر. آخرین مرحله از هشت مرحله عبور از آلپ که البته به سختی مرحله قبل نیست.


مرحله نوزدهم: 18 سپتامبر از برس تا چامپاگنوله به طول 166.5 کیلومتر. این آخرین شانس برای تیم‌هایی است که از آلپ زنده بیرون آمدند و هنوز مرحله‌ای را برنده نشدند.


مرحله بیستم: 19 سپتامبر از لور تا پلانشز به طول 36 کیلومتر. این مرحله به صورت تایم‌تریل انفرادی برگزار می‌شود و از دل یک روستا عبور می‌کند.


مرحله بیست‌ویکم: 21 سپتامبر از مانتس لاجولی تا پاریس به طول 122 کیلومتر. این مرحله آخر تور است و برگزاری آن به خیلی مسائل بستگی دارد. اینکه آیا ویروس کرونا اجازه داده رقابت‌ها ادامه پیدا کند یا نه؟ و این سوال هم مطرح است که چه کسانی می‌توانند خودشان را به پایین برج ایفل برسانند؟

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها