کد خبر: 428744
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۰۹:۲۵:۵۹
| |

فواد حسین سفر مصطفی الکاظمی به واشنگتن را موفقیت آمیز ارزیابی کرد

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور به واشنگتن که هفته گذشته انجام شد را موفقیت آمیز ارزیابی کرد .

فواد حسین سفر مصطفی الکاظمی به واشنگتن را موفقیت آمیز ارزیابی کرد
کد خبر: 428744
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۰۹:۲۵:۵۹

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه عراق سه شنبه شب در یک گفت و گوی تلویزیونی با تشریخ دستاوردهای سفر هیات عراقی به آمریکا گفت که پیش از سفر جلسه هماهنگی با حضور وزیران ، رهبران سیاسی عراق و منطقه اقلیم برگزار شد .

وی گفت : پیش از سفر به آمریکا، با وزارتخانه های مختلف نشست هایی در بغداد برگزار کردیم و نمایندگان اقلیم کردستان عراق نیز در همه آنها حضور داشتند؛ با رهبران سیاسی هم جلسه هایی برگزار شد تا آنچه را که می خواهند اعلام کنند.

وزیر خارجه عراق یکی از موضوعات مهم در این سفر را همکاری دو کشور در حوزه بهداشت و به خصوص همه گیری کرونا در منطقه و جهان اعلام کرد و افزود که همکاری در بخش هایی مانند برق ، نفت و گاز و همچنین توسعه روابط بین دانشگاههای دو کشور از اهداف هیات عراقی در سفر به واشنگتن بود.

فواد حسین با بیان اینکه ارتش عراق همچنان به همکاری آمریکایی ها در بخش اطلاعات، آموزش، پشتیبانی هوایی و کمک های نظامی نیاز دارد گفت که هیات عراقی با این پشتوانه به آمریکا سفر کرد و با توجه به اهداف، گفت و گوها و توافق هایی که با آمریکایی ها انجام شد، دیدار از واشنگتن موفق بود.

نخست‌وزیر عراق سه شنبه هفته گذشته 28 مرداد در راس هیات سیاسی و اقتصادی برای تکمیل گفت وگوهای راهبردی بین واشنگتن و بغداد، راهی آمریکا شد.


دور دوم گفت وگوها چهارشنبه گذشته با حضور نخست‌وزیر عراق و رییس جمهوری آمریکا به سرپرستی وزیران امور خارجه دو کشور در واشنگتن برگزار شد.


الکاظمی پنجشنبه گذشته در کاخ سفید با رییس جمهوری آمریکا و شنبه گذشته در آخرین روز سفرش به واشنگتن با نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفت وگو کرد.


نخست وزیر عراق همچنین با تعدادی از سناتورها و برخی از فعالان اقتصادی آمریکا دیدار کرد و از شرکت‌های آمریکایی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در عراق دعوت به عمل آورد.

الکاظمی را در این سفر وزیران امور خارجه، نفت، دفاع، برق، دارایی و مهاجرین و رانده شدگان همراهی کردند

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها