موافقت دولت با «افزایش سرمایه شرکت ملی نفت»

هیأت وزیران، با توجه به اینکه عملکرد سیستم بانکی از مبلغ مورد تعهد دولت در امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه (در پی معرفی بیشتر از سهمیه های پیش بینی شده، از سوی کارگروه مندرج در قانون برنامه ششم توسعه) فراتر رفته است، سقف امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده را افزایش داد.

موافقت دولت با «افزایش سرمایه شرکت ملی نفت»
کد خبر: 428835
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۱۴:۲۵:۴۷

اعتمادآنلاین| هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری، با افزایش فوق‌العاده جذب مورد عمل کارکنان شهرداری تهران، به میزان حداکثر تا 30 واحد درصد پس از اعمال افزایش موضوع مصوبه سال گذشته هیات دولت در این خصوص، موافقت کرد.

همچنین مبنای محاسبه فوق العاده جذب شهرداران، موضوع آیین‌نامه حقوق ومزایای شهرداران، از «حقوق مبنا و فوق العاده شغل» به «حقوق، فوق العاده شغل و تفاوت تطبیق حداقل حقوق» اصلاح شد.

به موجب مصوبه مذکور، برقراری فوق العاده خاص به کارکنان رسمی و پیمانی شهرداری ها و شهرداران (به استثنای کارکنان شهرداری تهران) تا سقف 20 درصد مجموع (حقوق و فوق العاده شغل و فوق العاده جذب) با تأیید وزیرکشور بلامانع است.

موافقت دولت با افزایش سقف امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه

هیأت وزیران در ادامه، با توجه به اینکه عملکرد سیستم بانکی از مبلغ مورد تعهد دولت در امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه (در پی معرفی بیشتر از سهمیه های پیش بینی شده، از سوی کارگروه مندرج در قانون برنامه ششم توسعه) فراتر رفته است، سقف امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده را افزایش داد.

اختصاص اعتبار برای تعدادی از طرح های زیربنایی در استان بوشهر

در جلسه امروز همچنین با تصویب دولت اعتبار لازم برای تعدادی از طرح های زیربنایی در استان بوشهر اختصاص یافت که بر این اساس، مبلغ 130 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای برای احداث مسیر جایگزین به عنوان خروجی اضطراری شهر بوشهر اختصاص داده شد.

هیأت وزیران همچنین با اختصاص مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه ای برای انتقال و تامین آب شرب پایدار مردم شهرستان دشتستان استان بوشهر در تابستان سال جاری و اجرای طرح نکاشت در شهرستان مذکور، موافقت کرد.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر نیز موظف شد، ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

مجوز تأمین 15 درصد سهم کارفرما مربوط به فاینانس برای طرح احداث قطار شهری کرج از محل منابع صندوق توسعه ملی

هیأت وزیران در اجرای بند «ج» تبصره (4) ماده واحده قانون بودجه سال 1399 کل کشور، با صدور مجوز به سازمان برنامه و بودجه کشور برای تأمین 15 درصد سهم کارفرما مربوط به تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای طرح احداث قطار شهری کرج از محل صندوق توسعه ملی موافقت کرد.

دولت همچنین مصوب کرد ‌صندوق توسعه ملی براساس درخواست سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تأمین 15 درصد پیش پرداخت طرح های یاد شده اقدام نماید.

موافقت دولت با افزایش سرمایه شرکت ملی نفت ایران

با تصویب دولت، سرمایه شرکت ملی نفت ایران افزایش یافت و به موجب این تصمیم، سرمایه شرکت ملی نفت ایران تا سقف مبلغ یک میلیارد و 305 میلیون و 427 هزار و 480 میلیون ریال منقسم به 130 میلیون و 542 هزار و 748 سهم 10 میلیون ریالی افزایش می یابد.

تهاتر مطالبات و بدهی های تعدادی از شرکت های خصوصی با دولت

با تصویب دولت، مطالبات شرکت های مدیریت انرژی امید تابان هور و پرشیان انرژی جی از شرکت دولتی شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بدهی همان شرکت ها به سازمان خصوصی سازی به مبلغ 1801 میلیارد و 482 میلیون ریال تهاتر شد.

همچنین شرکت مدیریت شبکه برق ایران تا سقف تهاتر انجام شده، حسب مورد جایگزین اشخاص بدهکار مربوط می شود و مکلف است ضمن اصلاح حساب، حسب مورد نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل کشور در سررسید مقرر بر اساس ضوابط و مقررات مربوط با هماهنگی سازمان خصوصی سازی اقدام نماید.

موافقت دولت با اصلاح تعرفه های خدمات بهداشت محیط و حرفه ای و اصلاح تعرفه های خدمات مشمول قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

هیأت وزیران با توجه به ضرورت تعریف ردیف های تعرفه جدید مرتبط با تعرفه خدمات مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی و اصلاح و بروز رسانی تعرفه های موجود، با اصلاح تعرفه های خدمات بهداشت محیط و حرفه ای و نیز اصلاح تعرفه های خدمات مشمول ماده (24) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موافقت کرد.

ابقای مجدد بازارچه پسابندر و قرار گرفتن آن در فهرست بازارچه­های مرزی رسمی کشور

با تصویب دولت، بازارچه مرزی پسابندر که پیش از این، به دلیل احداث و تکمیل ساختمان و تأسیسات در وضعیت غیرفعال قرار گرفته و از فهرست بازارچه های مرزی مصوب کشور حذف شده بود، مجددا ابقا و در فهرست بازارچه های مرزی رسمی کشور قرار گرفت.

هیأت وزیران این تصمیم را با توجه به نقش بسزای بازارچه مرزی پسابندر در تأمین اقلام مورد نیاز منطقه (بویژه پاکستان)، انجام مراودات تجاری با کشورهای عمان، چین و هند، کاهش قاچاق و ایجاد اشتغال در شرایط کنونی کشور اتخاذ کرد و با از سرگیری این بازارچه، زمینه های لازم برای رونق اقتصادی در آن مرز فراهم خواهد شد.

تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات اعطایی به پیمانکاران صادرکننده خدمات فنی و مهندسی به عراق

هیأت وزیران با هدف حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق، با تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات اعطایی به پیمانکاران صادرکننده خدمات فنی و مهندسی به این کشور به مدت دو سال موافقت کرد.

همچنین ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه موظف شد با همکاری سازمان توسعه تجارت، وزارت امور خارجه و انجمن صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران ظرف هر چهار ماه یکبار، گزارش عملکرد خود در مورد اقدامات به عمل آمده در زمینه وصول کلیه مطالبات و خسارات پیمانکاران ایرانی از دولت عراق را به هیأت وزیران ارایه نماید.

لازم به ذکر است، به موجب این مصوبه، هرگونه هزینه ناشی از تمدید از جمله هزینه کارمزد تمدید ضمانت‌نامه و سود متعلقه سنوات قبل از تمدید، محاسبه و در صورت عدم پرداخت توسط پیمانکاران به حساب بدهی ایشان منظور و هم زمان با تسویه تسهیلات در پایان دوره بازپرداخت اخذ می گردد.

استمهال بدهی سررسید شده سازمان انرژی اتمی به بانک مرکزی بابت استفاده از تسهیلات تا پایان سال 1400

هیأت وزیران با پیشنهاد سازمان انرژی اتمی ایران مبنی بر استمهال بدهی سررسید شده (مشتمل بر اصل و سود) این سازمان به بانک مرکزی بابت استفاده از تسهیلات ماده (62) قانون محاسبات عمومی کشور برای طرح طراحی و احداث نیروگاه های جدید هسته ای تا پایان سال 1400 موافقت کرد.

دولت همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور را موظف کرد اعتبارات لازم برای بازپرداخت اصل و سود تسهیلات دریافتی را در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی نماید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها