کد خبر: 428899
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۰۸:۳۱:۲۰
| |

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

روابط امارات و اسرائیل باعث ایجاد خیزش‌های جدید در کشورهای اسلامی می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امارات، هم‌راستای اقدام انور سادات در "کمپ دیوید" عمل کرده است و همان گونه که در تاریخ کمپ دیوید به عنوان یک قرارداد ننگین ثبت شد، اقدام امارات نیز در عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل در تاریخ ماندگار خواهد شد.

روابط امارات و اسرائیل باعث ایجاد خیزش‌های جدید در کشورهای اسلامی می‌شود
کد خبر: 428899
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۰۸:۳۱:۲۰

اعتمادآنلاین| عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص قرارداد صلح امارات با رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: اقدامی که ایالات‌متحده آمریکا با همکاری امارات متحده عربی انجام داده، تلاشی است برای تأمین خواسته‌های لابی صهیونیست که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نفوذ دارند. امارات به آرمان فلسطین خیانت کرد و عملاً در فهرست کشورهای نقض‌کننده منافع امت اسلامی قرار گرفت.

وی افزود: امارات، هم راستای اقدام انور سادات در "کمپ دیوید" عمل کرده است و همان‌گونه که در تاریخ کمپ دیوید به عنوان یک قرارداد ننگین ثبت شد، اقدام امارات نیز در عادی سازی روابط خود با اسرائیل در تاریخ ماندگار خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: بنابراین؛ کشورهای دیگری که تحت نفوذ و سیطره آمریکا و صهیونیست‌ها هستند در تلاش‌اند این اقدام امارات را مشابه‌سازی کنند. ملت‌های مسلمان به نقض منافع امت اسلامی واکنش نشان خواهند داد و دیر یا زود رژیم‌هایی که منافع صهیونیست‌ها را بر منافع مسلمانان و کشورهای اسلامی ترجیح داده‌اند، عملاً از سوی ملت‌ها مجازات خواهند شد، همان طور که در بسیاری از کشورها این اتفاق رخ داد.

مقتدایی تصریح کرد: به نظر می‌رسد اقدام امارات علی‌رغم اینکه به منظور عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها است، اما عملاً به خیزش‌های مجدد در کشورهای اسلامی منتهی خواهد شد. اماراتی‌ها باد کاشته‌اند، اما قطعاً طوفان درو خواهند کرد. سایر کشورها و ملت‌ها نیز به این اقدام امارات واکنش‌هایی خواهند داشت که عملاً پای آمریکا را از منطقه کوتاه خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمریکا چیز دیگری می‌خواهد، اما نتیجه متفاوتی عایدش خواهد شد، هرچند برخی دولت‌های عربی مسیری را انتخاب کرده‌اند که متفاوت با خواسته‌های ملت‌های خودشان و ملت‌های مسلمان است و این امر مانند چرخ‌هایی است که در یک اتومبیل به جهت‌های مختلف حرکت کند. آمریکایی‌ها می‌خواهند نتیجه مطلوب را کسب کنند، اما بیداری اسلامی در سال‌های گذشته نشان داد که ملت‌های مسلمان در برابر آمریکا و اهدافش همراهی و همکاری نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: فلسطین یک موجود زنده و متحرک است که در دهه‌های گذشته این موضوع به خوبی ثابت شده است. محور مقاومت در سال‌های اخیر به کمک تحقق آرمان فلسطین آمده است. بنابراین حذف اسرائیل از صحنه سیاسی منطقه یک امر محتوم است که محقق خواهد شد و تلاش‌های دیپلماتیک رژیم صهیونیستی نمی‌تواند این امر محتوم آینده را متوقف کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها