ضربه موشکی به تروریست های داعش با بالستیک ذوالفقار

موشک بالستیک ذوالفقار در دو عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه نیروهای تروریستی استفاده شد.

ضربه موشکی به تروریست های داعش با بالستیک ذوالفقار
کد خبر: 428941
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۱۰:۴۹:۱۱

اعتمادآنلاین| قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران که در چند سال اخیر به عنوان یکی از مولفه‌های اقتدار کشورمان در جهان مطرح است، قدرتی است که در نتیجه فشار و تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان ایجاد، رشد و توسعه پیداکرد.

یکی از این موشک‌ها، موشک بالستیک ذوالفقار است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دو عملیات لیله القدر و ضربت محرم از آن‌ها استفاده کرد. این موشک یکی از انواع موشک‌های بالستیک طراحی و تولید شده در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان است که 31 شهریورماه سال 95 در رژه سالانه نیروهای مسلح در بندرعباس رونمایی و معرفی و روز چهارم مهرماه همان سال نیز خط تولید انبوه موشک بالستیک ذوالفقار رونمایی شد.

طراحی و ساخت موشک تاکتیکی و مهم ذوالفقار که در شرایط تحریم در بخش دفاع صورت پذیرفت، نشان از اراده و عزم دانشمندان، محققان و متخصصان وزارت دفاع برای افزایش قدرت بازدارندگی موثر کشورمان است.

موشک بالستیک ذوالفقار در دو عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه نیروهای تروریستی استفاده شد. نخستین عملیاتی که ذوالفقار در آن حاضر شد، عملیات لیله القدر بود. نیروی هوافضای سپاه در این عملیات که شامگاه یکشنبه 28 خرداد 96 و در آخرین شب قدرماه رمضان انجام شد، 6 فروند موشک ذوالفقار به سوی مواضع داعش شلیک شد. این موشک‌ها بر مواضع فرماندهی داعش در استان دیرالزور سوریه فرود آمدند و این مراکز را منهدم کرد.

دومین عملیاتی که ذوالفقار در آن حاضر شد عملیات ضربت محرم بود. اعضای گروه تروریستی داعش 31 شهریورماه سال 97 به رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کردند و تعدادی را شهید و مجروح کردند. 9 روز بعد در بامداد دوشنبه 9 مهرماه همان سال، در جریان عملیات «ضربت محرم» نیروی هوافضای سپاه، 6 موشک میان‌برد از نوع «ذوالفقار» و «قیام» و 7 پهپاد بمب‌افکن از نوع «سیمرغ» با حمله به مقر سرکردگان گروهک تروریستی داعش در شرق رود فرات که در فاصله 570 کیلومتری از سرزمین‌مان واقع شده، ضربه مهلک و سنگینی را به سرکردگان حمله تروریستی اهواز و همچنین تجهیزات و ادوات آن‌ها وارد کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها