کد خبر: 428963
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۱۲:۲۳:۵۴
| |

وزرای دفاع اتحادیه اروپا درباره مناقشات مدیترانه رایزنی می‌کنند

وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست دو روزه‌ای که در برلین در جریان است؛ برای نخستین بار پس از شیوع ویروس کرونا، به صورت حضوری با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

وزرای دفاع اتحادیه اروپا درباره مناقشات مدیترانه رایزنی می‌کنند
کد خبر: 428963
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۱۲:۲۳:۵۴

اعتمادآنلاین| در این جلسه غیررسمی، به جز وزیران دفاع 27 کشور عضو، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو حضور دارند. محور اصلی گفتگوها نیز تنش‌ها در شرق مدیترانه و ناآرامی‌ها در بلاروس است.

در این نشست، وزیر دفاع آلمان که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، گفت: این نخستین بار است که پس از مدت زمان طولانی می‌توانیم شخصاً با یکدیگر ملاقات کنیم، خصوصا در دورانی که چالش‌ها بیشتر شده‌اند. ما شاهد بحران اقتصادی در اروپا هستیم و همچنین مردم معترض در بلاروس را می‌بینیم و نهایتا شاهد افزایش تنش و جدال در شرق مدیترانه هستیم و این ضرورت را می‌بینیم که اروپا بتواند متحد و یکپارچه برای امنیت خود تصمیم‌گیری کند.

این نشست از دیروز آغاز شده و امروز پنجشنبه تمرکز وزرای دفاع اتحادیه اروپا بر چگونگی واکنش به ترکیه در مدیترانه شرقی و رزمایش مشترک یونان- فرانسه در منطقه مورد مناقشه است.

قرار است نشست رسمی مهمی در ماه نوامبر میان وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار شود. نشست دو روزه برلین نیز در واقع مقدمه‌ای برای دیدار رسمی وزرای دفاع در ماه نوامبر است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها