اهداف مالی پشت پرده اصرار مدیران شهری برای طرح ترافیک است؟

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مسئولین شهری به خاطر اهداف مالی اصرار به برقرای طرح ترافیک دارند، گفت: حتی اگر یک نفر بر اثر برقراری دوباره طرح ترافیک، مبتلا به کرونا شود مسئولیت مستقیم آن با مسئولین شهری است.

اهداف مالی پشت پرده اصرار مدیران شهری برای طرح ترافیک است؟
کد خبر: 429004
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۱۵:۱۰:۰۱

اعتمادآنلاین| نوید مقدم فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس شعبه تهران حزب ندای ایرانیان با اشاره به برقراری دوباره طرح ترافیک در شهر تهران، گفت: متاسفانه مسئولین شهری هنوز متوجه عمق فاجعه نشده اند، به همین دلیل با علم به مخالفت کارشناسان سلامت، اصرار به برقراری دوباره طرح ترافیک شهر تهران دارند.

وی افزود: نباید اهداف مالی را به جان شهروندان تهرانی ترجیح داده و با سیاست های اشتباه سبب درگیری خانوارهای ایرانی با این بلای خانمان سوز بشویم؛ حتی اگر یک نفر بر اثر برقراری دوباره طرح ترافیک، مبتلا به کرونا شود مسئولیت مستقیمش با مسئولین شهری است زیرا به خاطر اهداف مالی اصرار به برقراری طرحی را دارند که نشان داده نه تنها در کنترل و کاهش آلودگی هوا نقشی ندارد بلکه هر فردی که تمکن مالی بیشتری داشته باشد می‌تواند با خرید طرح در محدوه طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا رفت و آمد کند. در صورتی که اقشار ضعیف جامعه به دلیل عدم تمکن مالی مجبورند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی که امکان ابتلا در آن به حدود 50% هم می رسد در محل کار حاضر شده و جان خود و خانواده و اطرافیان خود را به خطر بیاندازند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در ادامه گفت: یکی از اعضای شورای شهر اعلام کرده که نیمی از فوتی های روزانه کرونا مربوط به تهران است! پس چرا در حالی که وخامت اوضاع را می بینید اصرار به برقراری طرح ترافیکی را دارید که تنها بار مالی شهرداری را کم میکند و توجهی به سلامت شهروندان ندارد.

وی افزود: ما پیش‌تر در شعبه تهران با بررسی آمار کرونا قبل و بعد از برقراری طرح ترافیک متوجه افزوده شدن مبتلایان با برقراری طرح ترافیک شده و در بیانیه ای خواستار لغو آن شده بودیم اما متاسفانه شاهد بازگشت این طرح هستیم. این را هم باید در نظر بگیریم افزوده شدن مبتلایان یعنی زیر ضربه رفتن کادر درمانی که امروز شاهد استعفای تعدادی از این عزیران هستیم.

مقدم در پایان گفت: خواستار ورود ستاد ملی کرونا به مساله طرح ترافیک شهر تهران بوده و عاجزانه خواهشمندیم با آتش بازی نکنید!

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها