کد خبر: 429080
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۰۹:۴۵:۵۹
| |

آصف علی خان دُرانی، سفیر سابق پاکستان در ایران:

دیپلماسی اقتصادی برگ درخشان کارنامه دولت ایران است

سفیر سابق پاکستان در ایران گفت: روحانی از جایگاه ویژه‌ای نزد ملت ایران برخوردار است هر چند اقدامات زورمندانه و قهری آمریکایی‌ها برای ایران مشکل‌آفرین شد اما دولت با وجود تحریم‌ها، ترویج دیپلماسی اقتصادی را به برگ درخشانی در کارنامه خود تبدیل کرد.

دیپلماسی اقتصادی برگ درخشان کارنامه دولت ایران است
کد خبر: 429080
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۰۹:۴۵:۵۹

اعتمادآنلاین| آصف علی خان دُرانی، سفیر سابق پاکستان در ایران در اسلام آباد اظهار داشت: تحریم‌های آمریکا را باید مانع عملکرد دولت حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران شناخت زیرا به موجب این اقدامات زورمندانه ایران در حال حاضر از سخت‌ترین مرحله تاریخ انقلاب اسلامی می‌گذرد.

این دیپلمات ارشد سابق پاکستان که از شهریور 95 تا مردادماه 1397 در ایران به عنوان سفیر و پیش از آن نیز معاون سفارت در تهران فعالیت کرده است، افزود: رییس دولت یازدهم و دوازدهم در ایران از هیچ تلاشی برای تقویت جایگاه ایران، بهبود زندگی مردم و رفاه کشور مطابق با تحولات منطقه‌ای و جهانی دریغ نکرده است.

وی تحریم‌های آمریکا را غیرقابل توجیه و مانع اصلی در جهت تقویت اقتصادی جامعه ایران دانست و تاکید کرد: در مقابل دولت روحانی با تقویت دیپلماسی اقتصادی در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کرد و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد.

آصف درانی گفت: اگر تحریم‌های غیرقانونی آمریکا وجود نداشت دولت روحانی می‌توانست اقدامات بیشتر و ارزشمندتری را برای پرداختن به نیازهای ایران انجام دهد اما واشنگتن را باید برای کارشکنی در این قضیه مقصر شناخت.

وی افزود: متاسفانه دولت ترامپ از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) (JCPOA) خارج شد درحالی که این توافق نامه با مذاکرات بسیار سازنده و خوب تهیه شده بود اما طرف آمریکایی به وعده‌های خود عمل نکرد.

سفیر پیشین پاکستان در امارات با تمجید از سیاست‌های رییس دولت یازدهم و دوازدهم، اظهار داشت: دکتر روحانی آزادی اجتماعی و فضای تعادل را برای ملت ایران تامین کرد که به موجب آن امروز روحانی به رییس جمهور محبوب ایرانیان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها