نشریه «فیلم کامنت» تعطیل خواهد شد؟

نشریه معروف «فیلم کامنت» که از سال 1962 به پوشش اخبار مربوط به سینما پرداخته در خطر تعطیلی و احتمالا انتشار آنلاین قرار گرفته است.

نشریه «فیلم کامنت» تعطیل خواهد شد؟
کد خبر: 429175
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۱۶:۴۲:۳۵

اعتمادآنلاین| این دوماهنامه سینمایی که توسط بخش فیلم مرکز فرهنگی لینکلن در نیویورک منتشر می‌شود، در پنج ماه گذشته هیچ نسخه‌ای منتشر نکرده است.

به گزارش ایندی وایر، آخرین نسخه فیزیکی از مجله «فیلم کامنت» در ماه مارس امسال منتشر شده است.

یوجین هرناندز، مدیر بخش سینمایی مرکز لینکلن در این‌باره می‌گوید: «ما به مجله فیلم کامنت، گذشته و آینده آن اعتقاد داریم و هنوز نمرده‌ایم. با شیوع ویروس کرونا، مرکز فیلم لینکلن با چالش‌هایی روبه‌رو شده اما به مجله فیلم کامنت به عنوان بخشی اساسی از ماموریت‌مان متعهد هستیم و در حالی که انتشار آن با وقفه مواجه شده امیدواریم در اولین فرصت برنامه خود را از سر بگیریم.»

در حالی که دو دهه از قرن بیست و یکم میلادی می‌گذرد، انتشار و آبونمان مجلات کاغذی با کاهش جدی روبه‌رو شده و ستاره‌های سینمایی دیگر فروش این مجلات را تضمین نمی‌کنند.

در چند سال اخیر مجلاتی چون «آمریکن فیلم» (1992)، «فیلم کالچر» (1996)، «پریمیر» (2007) و «مووی لاین» (2009)، دیگر نسخه فیزیکی و چاپی ندارند و «اینترتینمنت ویکلی» با نسخه‌ای مختصر و با تمرکز ببشتر بر اخبار تلویزیونی منتشر می‌شود.

دو نشریه «هالیوود ریپورتر» و «ورایتی» هنوز به صورت هفتگی نسخه فیزیکی منتشر می‌کنند اما سال‌هاست نسخه آنلاین خود را نیز راه انداخته‌اند؛ اتفاقی که می‌تواند برای مجله «فیلم کامنت» هم مناسب باشد، اما گذر از این مرحله دشوار خواهد بود.

مجله «فیلم کامنت» هیچگاه سودآور نبوده و به گفته یوجین هرناندز با ضرر سالانه 200 هزار دلاری روبه‌رو اسست؛ نسخه فیزیکی آن به صورت رایگان در اختیار همه اعضای مرکز لینکلن قرار می‌گیرد و تیراژ آن به 20 هزار نسخه رسیده است.

مجله فیلم کامنت اولین‌بار در سال 1962 در 36 صفحه و با الهام از نشریه سینمایی و معروف «کایه دو سینما» فرانسه منتشر شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها