مسی؛ آخرین اسطوره‌ای که بارسلونا را شوکه کرد

مسی عزم خود را جزم کرده تا در تابستان کنونی بارسلونا را ترک کند. لئو اولین اسطوره‌ای نیست که می‌خواهد بارسلونا را بدین شکل ترک کند.

مسی؛ آخرین اسطوره‌ای که بارسلونا را شوکه کرد
کد خبر: 429410
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ ۱۰:۵۵:۳۱

اعتمادآنلاین| لیونل مسی عزم خود را جزم کرده تا در تابستان کنونی بارسلونا را به مقصد باشگاهی دیگر ترک کند.

اسطوره بلامنازع آبی‌اناری‌ها دورانی باشکوه و زیبا را در بارسلونا به جا گذاشته و به نظر می‌رسد این دوران به انتها رسیده و می‌خواهد از این تیم جدا شود.

درخواست ترک لیونل مسی از ساعات ابتدایی انتشار، موجی از ناراحتی را در بین هواداران بارسلونا ایجاد کرد.

در آخرین اخبار منتشر شده از وضعیت مسی، بارسلونا موضعش را مشخص کرده و نمی‌خواهد او را کمتر از 700 میلیون یورو بفروشد و باید دید سرانجام چه اتفاقی بر سر فوق ستاره فوتبال دنیا می‌آید.

در همین راستا مارکای اسپانیا چاپ مادرید گزارشی از نمونه های مشابه مسی را منتشر کرد که چطور اسطوره‌های بارسا با ترک این تیم هواداران را شوکه کردند.

در گزارش زیر سعی داریم چند نمونه از بازیکنان بزرگ و اسطوره های بارسلونا را نام ببریم که رفتنشان از نیوکمپ هواداران شوکه کرد.

*دیگو مارادونا

مارادونا سال 1982 به بارسلونا رسید و طی 2 سال یک عصر را در کاتالونیا معنا کرد. ستاره آرژانتینی با 7.5 میلیون یورو به گران قیمت ترین بازیکن تاریخ نامیده ولی با 3 جام بارسلونا را بسیار زود ترک کرد تا در ناپولی به یک اسطوره تمام عیار بدل شود.

*برند شوستر

ستاره آلمانی با نمایش دیدنی خود طرفداران بارسلونا را در خط میانی مجذوب خودش کرد ولی هیچ وقت رابطه خوبی با مربیان بارسلونا نداشت. در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل استوابخارست به پنالتی زن اول تیمش نام گرفته بود تا اینکه «تری ونبلز» او را در دقیقه 85 بیرون کشید تا این بازیکن به شدت عصبانی شود و تیم را در همان جا ترک کند و به هتل بازگردد.

بارسلونا فینال 86 را به استوابخارت رومانی باخت و پس از این بازی، جوزپ لوئیس نونز قرارداد شوستر را یک طرفه فسخ کرد.

*میشل لادروپ

لادروپ اصلاً رابطه خوبی با یوهان کرویف نداشت و همین مسئله باعث شد تا پس از 5 سال بارسلونا را به مقصد رئال مادرید ترک کند.

او در مادرید 2 سال بازی کرد و توانست حتی به مقام قهرمانی لالیگا نیز دست یابد.

*روماریو

ستاره برزیلی فوتبالیستی فوق العاده دیدنی بود که لقب یکی از بهترین تمام کننده های تاریخ بارسلونا را بر دوش می‌کشد.

روماریو نیز به شکل بدی از بارسلونا خداحافظی کرد. او یک مشکل با یوهان کرویف پس از جام جهانی 1994 پیدا کرد و به خیلی زود نیوکمپ را ترک کرد.

ستاره برزیل پس از قهرمانی در جام جهانی 1994 ، از باشگاه زمان بیشتری برای استراحت درخواست کرد و خود را به تمرینات پیش فصل بارسلونا نرسانید.

روماریو دیر به تمرینات کرویف بازگشت و همین مسئله باعث شد تا تغییراتی در تیم برای او شکل بگیرد.

*رونالدو

بابی رابسون تمام چیزی که از یک مهاجم تمام کننده می‌خواست را پیدا کرده بود. رونالدو نازاریو در 49 بازی، 47 گل به ثمر رساند. اما رونالدو آن احساس خوب را در بارسلونا پیدا نکرد و با پیشنهاد جذاب اینتری‌ها راهی سری آ شد.

او رکورد نقل و انتقالات وقت را با 25 میلیون یورو در سال 1997 تغییر داد.

*لوئیس فیگو

داستانش را دیگر تمامی بارسلونا می‌داند. ستاره‌ای که مهره اول بارسایی ها بود ولی در این تیم نماند. قراردادش را تمدید نکرد و به پروژه فلورنتینو پرس لقب گرفت و با 61 میلیون یورو راهی رئال مادرید شد. همین مسئله باعث شد تا در اولین ال کلاسیکوی فیگو در نیوکمپ، با سر خوک از او پذیرایی شود.

*رونالدینیو

به قدری در سانتیاگو برنابئو زیبا بازی کرد که مورد تشویق رئالی‌ها قرار گرفت. ستاره‌ای با رایکارد قهرمان اروپا و لالیگا شده بود با آمدن پپ گواردیولا و ظهور مسی، به میلان فروخته شد. رونالدینیو سال 2008 با 25 میلیون یورو به سری آ رفت.

*زلاتان ایبراهیموویچ

ستاره سوئدی با 78 میلیون یورو در سال 2009 و در معاوضه با اتوئو به نیوکمپ آمد. او در این تیم و زیرنظر پپ نتوانست بدرخشد و خیلی زود با 25 میلیون یورو به میلان رفت.

زلاتان تنها یک فصل در بارسلونا بازی کرد و اصلاً رابطه خوبی با گواردیولا نداشت.

*نیمار

ستاره برزیلی دقیقا مهره مورد نظر بارسلونا برای ساختن عصری جدید بود. نیمار با مسی و سوارس مثلثی مرگبار را ساخته بود که حتی برایش نام هم ساخته بودند. MSN به یک غول در اروپا لقب گرفت و توانست در لیگ قهرمانان اروپا نیز به قهرمانی دست یابد.

اما پول‌های پاریسی و اندیشه‌های نیمار برای توپ طلا، ستاره برزیلی را به پاری سن ژرمن برد تا در آنجا به فکر قهرمانی و توپ طلا باشد.

به نقل از مارکا، ستاره 28 ساله چندباری تلاش کرد که دوباره به بارسلونا بازگردد ولی این اتفاق صورت نگرفت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها