کد خبر: 429444
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ ۱۳:۱۲:۰۰
| |

یک مقام ارشد ارتش فرانسه به جاسوسی برای روسیه متهم شد

وزیر دفاع فرانسه خبر داد، تحقیقاتی درخصوص جاسوسی یکی از مقامات ارشد ارتش این کشور به سود روسیه، آغاز شده است.

یک مقام ارشد ارتش فرانسه به جاسوسی برای روسیه متهم شد
کد خبر: 429444
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه روز یکشنبه گفت، تحقیقاتی درخصوص اتهام جاسوسی یکی از فرماندهان ارتش این کشور برای روسیه، در حال انجام است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پارلی در این باره گفت: «می‌توانم تأیید کنم تحقیقات دادگاه بر علیه یک افسر بلند رتبه آغاز شده که موضوع آن انتقال اطلاعات حساس و آسیب به امنیت [ملی] است».

وزیر نیروهای مسلح فرانسه افزود: «تمام اقدامات امنیتی لازم را لحاظ کرده‌ایم. اکنون دادگاه باید مطابق با اصول حفظ محرمانگی این پرونده به آن رسیدگی کند».

پارلی در ادامه گفت، تنها دادگاه می‌تواند درصورت وقوع جرم در این خصوص، انگیزه‌های مربوط به آن را مشخص کند.

طی چند هفته اخیر روسیه و کشورهای اروپایی در موارد متعددی دست به اخراج دیپلمات های یکدیگر با اتهام جاسوسی زده‌اند.

روز جمعه وزارت امور خارجه روسیه سفیر نروژ را فراخوانده و همزمان در بیانیه‌ای نوشت: «متعاقب اقدام غیردوستانه مقامات نروژی که 18 آگوست از یک دیپلمات روس درخواست کردند این کشور را ترک کند، «رون ریسالاند» سفیر نروژ در روسیه در تاریخ 28 آگوست فراخوانده شد و به او درخصوص اقدام متقابل و اخراج یکی از دیپلمات‌های ارشد این کشور اطلاع داده شد. استوارنامه این فرد سه روز دیگر باطل می‌شود که هم اندازه زمانی است که به دیپلمات روس داده شد».

دولت نروژ یک هفته پیش از آن اعلام کرده بود یک دیپلمات روس را از این کشور اخراج خواهد کرد. اسلو در توضیح علت اخراج این دیپلمات روسیه مدعی شد وی متهم به جاسوسی است.

در یک اقدام مشابه دیگر در پی اخراج یک دیپلمات روس به اتهام جاسوسی از سوی اتریش، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز دوشنبه گفت که روسیه به این اقدام اتریش پاسخ خواهد داد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها