ابتلای مجدد به بیماری کرونا می‌تواند سخت‌تر باشد

براساس تحقیق جدیدی که در آمریکا صورت گرفته است، سیستم ایمنی بدن انسان در صورت ابتلای مجدد به ویروس کرونا نمی‌تواند از شدت بیماری کرونا کم کند.

ابتلای مجدد به بیماری کرونا می‌تواند سخت‌تر باشد
کد خبر: 429482
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ ۱۵:۵۵:۵۹

اعتمادآنلاین| نتایج یک مطالعه جدید در آمریکا نشان می‌دهد بیماری کووید-19 در افرادی که بار دوم به آن مبتلا می‌شوند، می‌تواند سخت‌تر باشد.

براساس تحقیق جدیدی که در آمریکا صورت گرفته است، سیستم ایمنی بدن انسان در صورت ابتلای مجدد به ویروس کرونا نمی‌تواند از شدت بیماری کووید-19 کم کند.

این بررسی توسط گروهی از متخصصان به سرپرستی "ریچارد تیلت" از دانشگاه نوادا انجام گرفته و نتایج آن در مجله "The Lancet" منتشر شده است. هرچند نتیجه این مطالعه هنوز به طور مستقل مورد بررسی قرار نگرفته است.

در ماه آوریل (حدود چهار ماه پیش) جوان 25 ساله‌ای در آمریکا که به ویروس کرونا مبتلا شده بود و تنها علائم خفیفی از بیماری داشت، به سرعت بهبود یافت. چند هفته بعد این جوان با نشانه‌های شدیدی از بیماری کووید-19 به بیمارستان مراجعه کرد. نتیجه آزمایش‌ها نشان داد که او برای بار دوم به ویروس کرونا مبتلا شده است.

متخصصان از مطالعه وضعیت این فرد نتیجه گرفته‌اند که سیستم دفاعی بدن انسان پس از بهبودی از کووید-19 هم ممکن است نتواند در مقابل حمله ویروس سارس-کوو2 مقاومت کافی کند و امکان ابتلای مجدد به بیماری وجود دارد.

البته محققان تاکید کرده‌اند که هنوز نمی‌توان از مواردی از این دست نتیجه‌گیری قطعی کرد، زیرا کووید-19 در بیمارانی که مجددا به آن مبتلا شده‌اند، علائم متفاوتی داشته است.

پیش از این محققان در هنگ‌کنگ، بلژیک و هلند نیز موارد مشابهی از ابتلای مجدد به ویروس کرونا را گزارش کرده بودند.

بنابر گزارش دویچه‌وله، سازمان جهانی بهداشت (WHO) ابتلای مجدد به ویروس کرونا را جزو مواردی ارزیابی می‌کند که قابل تعمیم نیستند. این سازمان می‌گوید هنوز مشخص نیست که قدرت ایمنی بدن پس از ابتلا به ویروس سارس-کوو2 تا چه حد پایدار می‌ماند و وضعیت سیستم ایمنی تا چه اندازه به شدت و ضعف بیماری در دور اول بستگی دارد؟

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها