کد خبر: 429541
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۰ ۰۸:۴۰:۰۷
| |

حمید ملانوری، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور:

احزاب می‌توانند ورود نخبگان را به عرصه‌های رقابتی را فراهم کنند 

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور گفت: احزاب باید به مردم کمک کنند که انتخاب‌های بهتری داشته باشند و البته نباید به دنبال جناح بازی و حزب بازی، باشند.

احزاب می‌توانند ورود نخبگان را به عرصه‌های رقابتی را فراهم کنند 
کد خبر: 429541
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۰ ۰۸:۴۰:۰۷

اعتمادآنلاین| حمید ملانوری، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور، درباره نقش این کمیسیون در انتخابات‌های پیش رو از جمله انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، گفت: ارتباط بین کمیسیون ماده 10 احزاب و انتخابات را نمی‌توان یک ارتباط اجرایی دانست چراکه به هر حال تاثیرگذار است. کمیسیون تسریع و کمک می‌کند به اینکه زمینه برای فعالیت علاقه‌مندان حزبی و سیاسی فراهم شود. در واقع کمیسیون در قالب صدور مجوزهایی مانند پروانه حزب، اعلام تاسیس جبهه، کمک به راه‌اندازی شعب استانی یا دفاتر احزاب که توسط همکاران ما در فرمانداری‌ها انجام می‌شود، فعالیت می‌کند. از این رو تسهیل و تسریع بخشی از این امور و کمک به زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های حزبی و سیاسی، برعهده کمیسیون ماده 10 احزاب و حوزه معاونت سیاسی وزارت کشور است.

او افزود: این کمیسیون به این نکته توجه می‌کند که یک‌سری افراد علاقه‌مند، فعالیت بهتری را در حوزه انتخابات داشته باشند. به‌طور کلی بر این باوریم که یکی از رسالت‌های اصلی احزاب و گروه‌های سیاسی، آگاه سازی مردم نسبت به مسائل پیرامونی خود، روشن کردن مسائل سیاسی و اجتماعی کشور برای آنها و در نتیجه آگاه کردن مردم برای تصمیم‌گیری در انتخابات‌ است.

ملانوری ادامه داد: همچنین احزاب می‌توانند ورود نخبگان را به عرصه‌های رقابتی را فراهم کنند به بیانی دیگر احزاب می‌توانند کمک کنند به اینکه افرادی که توانمند و علاقه مند به حضور در انتخابات‌های مختلف از جمله ریاست جمهوری هستند را وارد عرصه رقابت کنند. این اقدام، یکی از مهمترین اقداماتی است که احزاب و گروه‌های سیاسی می‌توانند، انجام دهند.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور بیان کرد: از سوی دیگر رشد و ایجاد عقلانیت سیاسی در جامعه برای اینکه مردم، بهترین‌ها را انتخاب کنند از دیگر نقش احزاب است که البته نباید به دنبال جناح بازی و حزب بازی باشند. احزاب به دنبال این هستند که با ایجاد عقلانیت، مردم با شعور و فهم و آگاهی بالاتری، انتخاب‌های مناسب‌تری داشته باشند.


او تاکید کرد: هر چه ما بتوانیم افراد متخصص و کارآمدتری را انتخاب کنیم یقینا مدیریت‌های ما قوی‌تر خواهد بود. در مقابل نظارت مردمی نیز قوی‌تر خواهد بود و شاهد توسعه در کشور خواهیم بود. همانطور که هر چه نمایندگان بهتری برای مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند در حوزه قانونگذاری بسیاری قوی تر خواهیم بود.

حمید ملانوری تصریح کرد: در ریاست جمهوری هم همین گونه است که شکل‌گیری یک دولت قوی با یک رئیس جمهوری قوی را شاهد خواهیم بود. در مجلس خبرگان هم همین‌گونه است. بنابراین در کمیسیون ماده 10 احزاب، معاونت سیاسی وزارت کشور و دفتر سیاسی وزارت کشور، زمینه برای فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی فراهم می‌شود. اگر احزاب قوی، فعالیت مناسب‌تری داشته باشند یقینا افراد کارآمدتری به عرصه انتخابات وارد شده و در نتیجه مردم نیز با انتخاب‌های بهتری وارد مشارکت انتخاباتی می‌شوند. برآیند همه این اقدامات این نکته خواهد بود که اقدامات اجرایی و مدیریت اجرایی در سطح کشور، کارآمدتر و پخته‌تر خواهد بود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها