کد خبر: 429616
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۰ ۱۱:۱۹:۰۶
| |

زنگ خطر در دریاچه ارومیه به صدا درآمده است؟

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی گفت: وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که از نظر تراز، حجم و وسعت کاهش یافته است.

زنگ خطر در دریاچه ارومیه به صدا درآمده است؟
کد خبر: 429616
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۰ ۱۱:۱۹:۰۶

اعتمادآنلاین| فرهاد سرخوش نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: امروز تراز دریاچه ارومیه 1271.33 است که نسبت به مشابه سال گذشته که 1271.41 بود، روند کاهش را نشان می‌دهد.

وی از کاهش وسعت دریاچه ارومیه نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته وسعت دریاچه دو هزار و 903 کیلو مترمربع بود و امسال به دو هزار و 848 کیلومترمربع کاهش یافته است.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی حجم آب موجود نگین آبی آذربایجان را سه میلیارد و 52 میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: سال گذشته حجم آبی پیکره دریاچه ارومیه سه میلیارد و 75 میلیون مترمکعب بوده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه امسال پروژه‌های سازه‌ای و بزرگ دریاچه ارومیه مانند تونل انتقال آب با حضور مدیران ارشد کشوری و استانی افتتاح می‌شود، در هفته گذشته رئیس سازمان محیط زیست کشور از تصفیه خانه فاضلاب آب ارومیه دیدن کرده و از نزدیک با پیشرفت کار آشنا شد.

سرخوش اظهار داشت: برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و احیای دریاچه ارومیه، پروژه‌هایی مانند کشت گیاهان کم آب بر در حوزه دریاچه ارومیه و نیز طرح‌های باغبانی در شهرستان‌های اطراف دریاچه اجرا می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها