«اعتمادآنلاین» از فینال جام حذفی ایران گزارش می‌دهد:

سرخ‌های تبریز و آبی‌های تهران به دنبال قهرمانی

فینال سی و سومین دوره رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران، پنجشنبه 13 شهریورماه، در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، بین استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز، برگزار می‌شود تا پایانی باشد بر لیگ تاریخی 98-99.

سرخ‌های تبریز و آبی‌های تهران به دنبال قهرمانی
کد خبر: 429636
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فوتبال ایران در فصل 98-99 روزهای عجیبی را پشت سر گذاشت. ابتدا به دلیل آنچه فراهم شدن شرایط حرفه‌ای‌گری نام گرفت با تاخیر آغاز و در ادامه هم به دلیل شیوع ویروس کرونا با تعطیلی چندماهه روبه‌رو شد، و در آخر هم با سروصدای زیاد دوباره شروع به کار کرد.

در این میان لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی مقتدرانه پرسپولیس به اتمام رسید تا شاگردان یحیی گل‌محمدی برای چهارمین بار پیاپی قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرند. اما این قهرمانی پایانی بر فصل 98-99 نبود و فوتبال ایران باید قهرمان جام حذفی را هم مشخص می‌کرد.

پرسپولیس

جام حذفی همیشه به جام شگفتی‌ها معروف است؛ جامی که تیم‌های کوچک با انگیزه‌های زیاد به آن وارد می‌شوند و برابر تیم‌های بزرگ صف‌آرایی می‌کنند. حتی در برخی از مواقع هم همین تیم‌های بزرگ را شکست می‌دهند و نام خود را در تاریخ فوتبال ایران ماندگار می‌کنند. قشقایی شیراز یکی از همان تیم‌هایی است که در سال‌های اخیر، از فرصت حضور در جام حذفی فوتبال ایران استفاده کرد و با شکست پرسپولیس توانست نامش را در این رقابت‌ها ماندگار کند.

ملوان اولین قهرمان جام حذفی ایران

اولین دوره مسابقات جام حذفی ایران در سال 1355 برگزار شد. این رقابت‌ها در دوره ریاست کامبیز آتابای در فدراسیون فوتبال با نام «جام پهلوی» برگزار شد و با قهرمانی ملوان بندرانزلی به پایان رسید. ملوان در فینال این رقابت‌ها با برتری 4−1 برابر تراکتورسازی تبریز نخستین عنوان قهرمانی جام حذفی ایران را از آن خود کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 نام این رقابت‌ها هم به جام حذفی تغییر کرد.

ملوان

استقلال و تراکتور در جام جذفی

فینال سی وسومین دوره رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران، پنجشنبه 13 شهریورماه، در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، بین استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز، برگزار می‌شود تا پایانی باشد بر لیگ تاریخی 98-99. فینالی که هیچ سوپرایزی برای فوتبال ایران ندارد و هواداران فوتبال شاهد حضور تیم‌های تکراری در فینال جام حذفی هستند. استقلال با هفت عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم ایران در جام حذفی است و تراکتور هم با یک قهرمانی و سه نایب‌قهرمانی رده ششم بهترین تیم‌های جام حذفی را از آن خود کرده است.

جام سی و سوم برای هر 2 تیم راه‌یافته به فینال مهم است، استقلال می‌خواهد کام هوادارانش را با این قهرمانی شیرین کند و تراکتور هم می‌کوشد اولین جام خود را بعد از خصوصی‌سازی به دست آورد.

استقلال قهرمان بوم بوم

استقلال و جام حذفی

آبی‌های پایتخت اولین بار در فصل 56-57 موفق به قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران شدند. استقلال که در آن زمان تاج نام داشت توانست در فینال این رقابت‌ها با 2 گل تیم هما را شکست دهد و به عنوان قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران دست پیدا کند. استقلال بعد از این قهرمانی، 10 بار دیگر هم به فینال جام حذفی راه پیدا کرده که نتیجه آن 6 قهرمانی و چهار نایب‌قهرمانی بوده است.

شاگردان فرهاد مجیدی برای رسیدن به فینال جام حذفی دست به کار بزرگی زدند؛ آنها در یک بازی جذاب و طولانی توانستند در ضربات پنالتی قهرمان چهار دوره لیگ برتر را شکست دهند و رقیب تراکتور در فینال شوند. هرچند این دیدار در پایان 120 دقیقه تلاش 2 بر 2 به پایان رسید، اما اشتباه بازیکنان پرسپولیس در زدن پنالتی، آبی‌های تهران را برای دوازدهمین بار راهی فینال جام حذفی کرد.

گرچه استقلالی‌ها این روزها درگیر حواشی زیادی هستند و فرهاد مجیدی هم به نوعی از هدایت این تیم استعفا کرده است، اما هواداران این تیم امیدوارند بتوانند هشتمین قهرمانی در جام حذفی را جشن بگیرند.

استقلال قهرمان بوم بوم

تلاش برای کسب قهرمانی دوم

تراکتور اولین فینالیست جام حذفی در فصل 98-99 بود. آنها در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها به مصاف نفت مسجدسلیمان رفتند و با پیروزی برابر این تیم راهی فینال جام حذفی شدند. سرخ‌های تبریز برای پنجمین‌ بار حضور در فینال جام حذفی را تجربه می‌کنند و به دنبال دومین قهرمانی در این جام هستند. تراکتور اولین بار در فصل 92-93 با شکست مس کرمان قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرد.

تراکتور که در اولین دوره جام حذفی نایب‌قهرمان شده بود بعد از 18 سال در سال 1373 دوباره به فینال جام حذفی راه یافت. تراکتورسازان در مجموع 2 بازی رفت و برگشت مقابل بهمن مغلوب شدند تا برای دومین بار نایب‌قهرمان این رقابت‌ها شوند. 19 سال بعد از دومین نایب‌قهرمانی تراکتور در جام جذفی، آنها دوباره راهی فینال شدند و این بار با تک‌گل سعید دقیقی به قهرمانی جام حذفی رسیدند. تراکتوری‌ها همچنین در فصل 95-96 هم فینالیست شدند و با شکست برابر نفت تهران برای سومین بار نایب‌قهرمانی در جام حذفی را تجربه کردند.

تراکتور جام حذفی

بسیاری از هواداران این تیم امیدوارند پنجمین حضور تی‌تی‌ها در فینال جام حذفی، دومین قهرمانی آنها را در این جام به ارمغان آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها