سفیر آمریکا:

حضور نظامی ما در عراق، دائمی نخواهد بود

سفیر امریکا در بغداد ادعا کرد که این کشور قصد ندارد به صورت دائمی در عراق حضور نظامی داشته باشد.

حضور نظامی ما در عراق، دائمی نخواهد بود
کد خبر: 429695
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۰ ۱۵:۱۶:۵۳

اعتمادآنلاین| «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد امروز دوشنبه ادعا کرد که واشنگتن قصد ندارد «به صورت دائمی در عراق، حضور نظامی داشته باشد».

تولر در جمع خبرنگاران گفت که «سوء برداشت عمدی درباره رابطه ائتلاف بین‌المللی [موسوم به ضد داعش] با دولت عراق وجود دارد».

وی تصریح کرد: «طی پنج سال گذشته با عراقی‌ها، دستاوردهای زیادی در جنگ علیه داعش داشتیم. ما در پایان این نبرد قرار داریم».

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، این دیپلمات آمریکایی ادعا کرد: «همیشه از شرکای عراقی می‌شنویم که شراکت با آمریکا باید ادامه پیدا کند... ولی صداهای افراطی نیز وجود دارد که به حد شلیک موشک می‌رسد».

تولر ادامه داد، این شلیکها، برای «هدف قرار دادن حضور نظامی و دیپلماتیک است، ولی این [شلیکها]، از طرف ملت عراق و به سود عراق نیز نیست».

وی در ادامه مدعی شد: «اگر این گفتمان بر منفعت عراق، غلبه پیدا کند، باعث خواهد شد در بسیاری از مسائل بازبینی داشته باشیم، نه بین عراق و آمریکا، بلکه بین عراق و ائتلاف بین‌المللی».

سفیر آمریکا همچنین ادعا کرد: «گفت‌وگوهای فنی برای بررسی استقرار مجدد در جریان است و درباره استقرار مجدد ائتلاف بین‌المللی و کاهش نیروها، به توافقاتی نیز رسیده است».

وی با بیان اینکه کاهش نیرو، به خاطر تغییر شرایط است، در پایان خاطر نشان کرد، دولت کنونی عراق نیازمند امنیت و ایجاد فرصت شغلی، شکوفایی و غلبه بر بحرانهاست و «ما نیز در راستای تقویت دولت، تلاش خواهیم کرد تا دارای حاکمیت باشد و بتواند اقتصاد را بسازد».

در پی تصویب مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیروهای خارجی به ویژه عناصر آمریکایی، واشنگتن با استفاده از عناصر داخلی خود در عراق، از هر حربه‌ای استفاده کرده تا نیروهای خود را از این کشور خارج نکند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها