کد خبر: 429716
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۰ ۱۶:۱۱:۵۰
| |

مسعودی، کارشناس مسائل اروپا:

برگرداندن اعتماد اولیه‌ آژانس مهم‌ترین اقدام ایران در برابر مواضع غیرقانونی آمریکاست

کارشناس مسائل اروپا گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات ایران در راستای مواضع غیرقانونی آمریکا، برگرداندن اعتماد اولیه‌ای است که بین ایران و کشور‌های اروپایی و بین تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود داشت.

برگرداندن اعتماد اولیه‌ آژانس مهم‌ترین اقدام ایران در برابر مواضع غیرقانونی آمریکاست
کد خبر: 429716
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۰ ۱۶:۱۱:۵۰

اعتمادآنلاین| کارشناس مسائل اروپا گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات ایران در راستای مواضع غیرقانونی آمریکا، برگرداندن اعتماد اولیه‌ای است که بین ایران و آژانس وجود داشت.

حیدرعلی مسعودی، کارشناس مسائل اروپا درباره نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت: سفر رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در قالب یک دیپلماسی ضدآمریکایی عمدتا توسط کشور‌های اروپایی و ایران دنبال شد. با توجه به مواضع غیرحقوقی واشنگتن در شورای امنیت، تهران و اروپا به این نتیجه رسیدند که بایستی به موازات اقدامات غیرقانونی آمریکا کاری کنند.

او افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات ایران در راستای مواضع غیرقانونی آمریکا، برگرداندن اعتماد اولیه‌ای است که بین ایران و کشور‌های اروپایی و بین تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود داشت.

مسعودی ادامه داد: رفت‌وآمد‌های انجام شده و تفاهمات بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ذیل دیپلماسی ضدآمریکایی، در حال انجام است و هدف آن هم بازگرداندن مسیر برنامه هسته‌ای ایران به مسیر اعتماد ساز قبلی است.

این کارشناس مسائل اروپا تصریح کرد: کمیسیون مشترک برجام هم به عنوان تنها نهاد مشروع مدیریت پرونده هسته‌ای ایران بین کشور‌های باقی مانده در این توافق، جایگاه حقوقی تعریف شده‌ای دارد، لذا تهران و کشور‌های باقی‌مانده در برجام می‌خواهند این پیام را به دنیا بدهند که ایران از همان مکانیسم‌های تعریف‌شده در برجام همچنان حمایت می‌کند و برجام می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها