کد خبر: 429747
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات 1400 | اگر عارف،‌ جهانگیری یا اردکانیان بیایند، قطعا رد صلاحیت نخواهند شد

ناصر ایمانی گفت‌: همین حالا هم چهره‌هایی چون دکتر عارف،‌ آقای جهانگیری یا آقای اردکانیان که این روزها به عنوان کاندیدای بالقوه جبهه اصلاحات مطرح است، به طور قطعی رد صلاحیت نخواهند شد.

انتخابات 1400 | اگر عارف،‌ جهانگیری یا اردکانیان بیایند، قطعا رد صلاحیت نخواهند شد
کد خبر: 429747
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 9 ماه و چند هفته به برگزاری انتخابات 1400 و تعیین تکلیف جانشینی حسن روحانی مانده است. به همین دلیل بحث‌‌های انتخاباتی داغ است، مثلا اینکه اصلاح‌طلبان می‌توانند حضوری جدی داشته باشند یا اینکه اصولگرایان به اتحادِ انتخاباتی خواهند رسید یا ...؟

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: اینکه برخی از همین حالا اینطور می‌گویند که اصلاح‌طلبان نمی‌توانند به طور جدی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 وارد فضای رقابتی شوند، تحلیلی غلط است. در واقع از الان نمی‌توان پیش‌بینی قطعی‌ای درباره فضای سیاسی کشور در خرداد ماه سال آینده داشت. همچنین باید اشاره کرد که مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری مقایسه‌ای رای می‌دهند. یعنی از جمع سه یا چهار نفری که در انتخابات هستند بعد از بررسی دقیق اقدام به انتخاب می‌کنند، یعنی ممکن است سه کاندیدای اصلاح‌طلب با یکی از اصولگرایان در انتخابات باشند و مردم آن یک نفر اصولگرا به دلایلی اصلح بشناسند که این حالت در حالت برعکس‌اش هم امکان‌پذیر است.

این چهره سیاسی در ادامه سخنانش گفت: البته مشخص است که جامعه این روزها نگاه مثبتی به اصلاح‌طلبان ندارد و آنها را به دلیل حمایت از دولت روحانی مسبب سختی‌های فعلی می‌دانند. اما حتی این موضوع را هم نمی‌توان دلیلی قطعی برای حاشیه‌نشینی یا ناکامی جریان اصلاحات در 1400 دانست.

او همچنین با اشاره ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر اعمال محدودیت‌ انتخاباتی تصریح کرد: این مساله در حالی به طور گسترده‌ای از سوی چهره‌های شاخص‌ جریان اصلاحات مطرح می‌شود که تاکنون چند رییس‌جمهوری اصلاح‌طلب داشتیم و در آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری هم این گروه سیاسی کاندیداهایش را تایید صلاحیت شده دید. همین حالا هم چهره‌هایی چون دکتر عارف،‌ آقای جهانگیری یا آقای اردکانیان که این روزها به عنوان کاندیدای بالقوه جبهه اصلاحات مطرح است، به طور قطعی رد صلاحیت نخواهند شد. مساله اصلی این است که آیا مردم رغبت لازم را برای رای دادن به اصلاح‌طلبان خواهند داشت یا نه؟

ایمانی با اشاره به شرایط درون جریانی اصولگرایان افزود: اصولگرایان در حالی همیشه متهم به اختلاف سلیقه می‌شوند که این حالت طبیعی است و اصلاح‌طلبان هم در مباحث مختلف نظر و عقیده‌های‌شان با هم همخوانی ندارند. اصولگرایان در همین انتخابات مجلس یازدهم نشان دادند که مصالح عمومی را اولویت می‌دانند و به همین دلیل با لیستی مشترک وارد انتخابات شدند.

وی درباره نگرانی‌هایی که در خصوص میزان مشارکت احتمالی در انتخابات 1400 به وجود آمده است، توضیح داد‌: واقعیت این است که مردم مقداری از آینده و همچنین مجموع عملکرد حاکمیت ناامید هستند. البته به وجود آمدن چنین حالتی عمدتا به عملکرد قوه مجریه ربط پیدا می‌کند، چرا که مردم دولت را اصلی‌ترین مامور اجرای کارها می‌دانند و به دلیل اینکه زندگی روزمره‌شان روز به روز شرایط بدتری پیدا می‌کند، ناامید و دلسرد شده‌اند. این توضیح هم لازم است که نمی‌توان همه تقصیرها را به گردن دولت انداخت.

ناصر ایمانی در پایان گفت: کل نظام باید همهِ هم‌وغم‌اش را به کار بگیرد تا در فرصت باقی‌مانده شرایط بهتر شود و مردم اراده کافی را برای حضور در پای صندوق رای داشته باشند. همچنین مردم به دلیل اهمیت جایگاه رییس‌جمهوری در 4 سال‌‌‌ آینده؛ انتخابات ریاست‌جمهوری را جدی‌تر از انتخابات مجلس می‌دانند و انگیزه بیشتری برای رای دادن خواهند داشت.

چکیده گفت‌وگو با ناصر ایمانی

-جامعه نگاه مثبتی به اصلاح‌طلبان ندارد

-مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری مقایسه‌ای رای می‌دهند

-نمی‌توان همه تقصیرها را به گردن دولت انداخت

-مردم انتخابات ریاست‌جمهوری را جدی‌تر از انتخابات مجلس می‌دانند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها