حماس و اسرائیل بر سر چه چیزی توافق کردند؟

دفتر رئیس جنبش حماس در نوار غزه در بیانیه‌ای از دست‌یابی به تفاهماتی با رژیم صهیونیستی برای آرام‌سازی اوضاع در مرزهای غزه و پایان دادن به تنش در این منطقه خبر داد.

حماس و اسرائیل بر سر چه چیزی توافق کردند؟
کد خبر: 429771
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۰۷:۱۳:۰۵

اعتمادآنلاین| در بیانیه دفتر یحیی سنوار، رئیس حماس در غزه آمده است که این تفاهمات پس از تماس‌ها و رایزنی‌های گسترده که آخرین مورد آن تلاش‌های محمد العمادی سفیر قطر در نوار غزه بود، حاصل شده است.

جنبش حماس اعلام کرد که در همین راستا، قرار است پروژه‌هایی عمرانی در نوار غزه انجام شود که موجب کمک به فلسطینیان برای مقابله با بحران کرونا خواهد شد.

خبرگزاری آناتولی نیز ضمن اشاره به این خبر تاکید کرد که بر این اساس، قرار است رژیم صهیونیستی گذرگاه‌های غزه را بازگشایی کرده و در مقابل فلسطینیان نیز پرتاب بالن‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی را متوقف کنند.

شبکه الجزیره نیز تاکید کرد که به موجب تفاهمات بدست آمده، دو گذرگاه کرم ابو سالم و ایرز بازگشایی خواهند شد و مساحت مجاز برای ماهیگیری فلسطینیان نیز مجددا افزایش خواهد یافت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قرار است به موجب این تفاهم، اوضاع در مرزهای غزه به قبل از تنش و درگیری‌های اخیر بازگردد.

رهبران حماس از دولت قطر به خاطر تلاش‌ها در راستای توقف تجاوزات علیه غزه و بازگشت آرامش به این باریکه تقدیر و تشکر کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها