نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد

نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست عباس عراقچی و هلگا اشمید و با حضور نمایندگان گروه 1+4 در شهر وین پایتخت اتریش آغاز به کار کرد.

نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد
کد خبر: 429923
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۱۳:۴۷:۱۵

اعتمادآنلاین| نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و نمایندگان گروه 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا در هتل پله کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده دارند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه سوم شهریور ماه در نخستین نشست خبری خود درباره برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین بیان کرد: این نشست براساس رویه باید فصلی برگزار می‌شد که از پیش تعیین شده بود و به خاطر کرونا چند روزی به تعویق افتاده بود و ربطی به تحولات کنونی ندارد. امیدواریم تمامی طرف‌های برجام تلاش کنند ایران از برجام منتفع شود.

وی افزود: انتظار داریم صدای واحدی که در برجام بوده در کنار سرکشی و یکجانبه‌گرایی آمریکا شنیده شود. هیأتی به ریاست عراقچی برای شرکت در این نشست عازم (وین) خواهد بود.

در همین خصوص عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تلاش‌های آمریکا در نیویورک یکی از مباحث جدی در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین است، عنوان کرد: آمریکا با هدف قرار دادن برجام کل چند جانبه‌گرایی را هدف قرار داده است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در وین هم امروز (سه‌شنبه) در توئیتی نوشت که نشست کمیسیون مشترک برجام با حضوراعضای واقعی توافق و نه اعضای خودخوانده برگزار خواهد شد.

«ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز گذشته (دوشنبه) از طرف‌های باقی‌مانده در «برجام» خواسته از جلسه کمیسیون مشترک که قرار است فردا برگزار شود به عنوان فرصتی برای تأکید بر تعهدشان به این توافق هسته‌ای و قطعنامه 2231 شورای امنیت استفاده کنند.

وی با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام عنوان کرد: چین امیدوار است همه طرف‌ها بتوانند از این فرصت برای تأکید بر تعهدشان به برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت استفاده کرده و روند سازش سیاسی بر سر مسئله هسته‌ای ایران را به پیش ببرند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها