کد خبر: 430090
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۰:۵۰:۵۶
| |

اصفهانیان از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد؟

فصل فوتبالی ایران در حالی با برگزاری فینال جام حذفی به پایان می‌رسد که اتفاقات عجیبی در طول این فصل رخ داد؛ از تعطیلی موقت بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تا تغییرات متعدد در بدنه داوری فوتبال ایران.

اصفهانیان از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد؟
کد خبر: 430090
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۰:۵۰:۵۶

اعتمادآنلاین| انگار میزها و صندلی‌های کمیته و دپارتمان داوری لق می‌زند و هر کس که روی آن می‌نشیند، راحت نیست. فوتبال بی‌ثبات ایران حالا بیشتر از همه، این بی‌ثباتی را در بدنه داوری خود می‌بیند و رییس یا سرپرست کمیته داوران و مسئول دپارتمان داوری فوتبال بارها تغییر کرده‌اند. این میز و صندلی از هدایت‌الله ممبینی که مقابل رسانه‌ها روزه سکوت گرفته بود به اسماعیل صفیری رسید تا سرپرست موقت این کمیته تا زمان مشخص شدن تکلیف ریاست فدراسیون فوتبال، سر و سامانی به اوضاع داوری بدهد.

در همه جای دنیا اگر واژه "فوتبال" با "پیشرفت" مانوس باشد، در ایران این طور نیست و همیشه نزول و سقوط را در فوتبال ایران می‌شود مشاهده کرد؛ از جنگ فدراسیونی‌ها و دولت برای گرفتن قدرت در فوتبال گرفته تا برگرداندن یک بازنشسته به پشت میز ریاست داوری. فدراسیون حالا بی‌صاحب فوتبال ایران که با سلیقه حیدر بهاروند اداره می‌شود، در تصمیمی عجیب بر آن شده تا دوباره فریدون اصفهانیان را به عنوان ریاست کمیته داوران انتخاب کند؛ کسی که بیش از یک سال و نیم پیش به دلیل بازنشستگی و تابعیت از قانون کشور استعفا داده بود.

اصفهانیان کیست؟ مردی که بسیاری از افراد حاضر در جامعه داوری معتقدند انتخاب داوران توسط او کاملا سلیقه‌ای بود و هم‌استانی‌های رییس سابق کمیته داوران اولویت بالاتری نسبت به سایر داوران داشتند. مردی که در زمان ریاست بر کمیته داوران و حضور در هیات رییسه فدراسیون، تشنه قدرت بود و دپارتمان داوری مدت‌ها رییس نداشت و داور بازنشسته زنجانی به تنهایی هم کمیته را اداره می‌کرد و هم دپارتمان را. کسی که کامرانی‌فر جام جهانی سوت‌زده، با او آبش در یک جوی نرفت و ترجیح داد زیر بار حرف‌های زور اصفهانیان نرود.

حالا میز ریاست کمیته داوران قرار است پس از اسفندماه سال 97، دوباره فریدون اصفهانیان را ببیند اما سوال اصلی اینجاست که آیا دار و دسته حیدر بهاروند در فدراسیون فوتبال از آب گل‌آلود به پایان رسیدن شش ماه سرپرستی صفیری در کمیته و همچنین قانون فیفا مبنی بر دخالت نکردن دولت و قوانین دولتی در فوتبال می‌خواهند ماهی بگیرند و رفیق گرمابه و گلستان خود را - که البته بازنشسته است - به فدراسیون و راس کمیته داوران برگردانند؟ آن هم در حالی که نه تکلیف ریاست فدراسیون فوتبال مشخص است و نه برگزاری مجمع و تغییرات اساسنامه.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها