کد خبر: 430103
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۱:۲۷:۱۵
| |

جان داوران فوتبال ایران در خطر است

از زمان شروع مجدد لیگ نوزدهم پس از تعطیلات موقت لیگ به دلیل ویروس کرونا، بازیکنان تیم‌های مختلف بارها با انجام آزمایش‌های کرونا از سلامت خود مطمئن شدند. این در حالی است که کمیته داوران تنها یک بار و آن هم پیش از شروع مجدد لیگ‌ از داوران تست کرونا گرفته است.

جان داوران فوتبال ایران در خطر است
کد خبر: 430103
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۱:۲۷:۱۵

اعتمادآنلاین| فردا (پنج‌شنبه) آخرین دیدار فصل 99/98 بین دو تیم استقلال و تراکتور در چارچوب فینال جام حذفی با قضاوت موعود بنیادی‌فر برگزار می‌شود.

این دیدار در حالی خاتمه دهنده فصل عجیب فوتبال ایران است که ویروس کرونا باعث طولانی‌تر شدن بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی شد و حتی بارها جان بازیکنان را به خطر انداخت تا مسئولان فوتبال دنیا و ایران برای جلوگیری از شیوع این ویروس در فوتبال و رخنه کردن آن در بدنه ورزش، ورزشکاران و به خصوص فوتبالیست‌ها را مجبور به دادن تست کرونا آن هم به صورت هر 5 روز یک بار کردند. قانونی قابل قبول که از انتشار ویروس در فوتبال جلوگیری می‌کند.

اما انگار همیشه فوتبال ما باید لنگ بزند و نقصی در آن وجود داشته باشد. از زمان شروع مجدد لیگ نوزدهم پس از تعطیلات موقت لیگ به دلیل ویروس کرونا، بازیکنان تیم‌های مختلف بارها با انجام آزمایش‌های کرونا از سلامت خود مطمئن شدند و این در حالی است که کمیته داوران تنها یک بار و آن هم پیش از شروع مجدد لیگ‌ با بازی عقب‌افتاده فولاد و استقلال از داوران تست کرونا گرفت. گویی انگار فوتبال جان داوران را به خطر نمی‌اندازد و فقط امکان تعرض به فوتبالیست‌ها را دارد.

نکته بعدی این‌ است که هر داور برای بازی‌های لیگ برتری مبلغی کمتر از یک میلیون تومان دریافت می‌کند و این در حالی است که قیمت هر تست کرونا، چیزی حدود 600 تا 700 هزار تومان است یعنی اگر هر داور بعد از بازی‌هایی که سوت می‌زند، بخواهد از به خطر نیفتادن سلامتی‌اش مطمئن شود و تست کرونا دهد، درآمد هر بازی برایش بین 200 تا 300 هزار تومان در میاید که این حتی خرج رفت و آمد به شهرهای مختلف هم‌ نیست. رییس کمیته داوران هم که می‌داند این روزها صندلی‌اش لرزان‌ شده و قرار است جای خود را به شخصی دیگر بدهد، این نکات برایش مهم نیست و تنها سعی دارد این روزهای آخر را هم‌ بدون حاشیه پشت سر بگذارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها