علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی:

انتقادها از گسترش اختیارات شورای نگهبان در مجلس، تفسیر به حاشیه‌سازی معاندان شد / سلیمی: حقوقدان‌های شورای نگهبان فقط طرف مشورت هستند

عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در قرارگاه تحول مجلس برخی از حقوقدانان شورای نگهبان فقط طرف مشورت هستند که این موضوع به معنای دخالت شورای نگهبان در امور مجلس نیست.

انتقادها از گسترش اختیارات شورای نگهبان در مجلس، تفسیر به حاشیه‌سازی معاندان شد / سلیمی: حقوقدان‌های شورای نگهبان فقط طرف مشورت هستند
کد خبر: 430119
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۲:۱۳:۲۱

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس در مورد ساختار «قرارگاه تحول مجلس» و نقش شورای نگهبان در این قرارگاه، گفت: در قرارگاه تحول مجلس برخی از حقوقدانان شورای نگهبان فقط طرف مشورت هستند که این موضوع نه تنها به معنای دخالت شورای نگهبان در امور مجلس نیست بلکه باعث اتقان در قانون نویسی نیز می‌شود.

وی افزود: حقوقدانان شورای نگهبان، مرکز پژوهش‌های مجلس و اندیشکده‌های خارج از مجلس فقط به عنوان مشاور در این قرارگاه در کنار نمایندگان هستند و مشورت‌های لازم را ارائه می‌دهند اما در نهایت خود نمایندگان و مجلس است که تصمیم نهایی را می‌گیرند.

مجلس استقلال خود را با هیچ نهادی معامله نمی‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس به هیچ عنوان استقلال خود را با هیچ نهادی معامله نمی‌کند و نهایتاً مجلس است که تصمیمات نهایی را می‌گیرد.

سلیمی با اشاره به فضاسازی‌های برخی از معاندان و جریان‌های سیاسی شکست خورده در انتخابات به طرح مجلس برای تحول ساختاری در پارلمان، تصریح کرد: مجلس یازدهم برای ایجاد تحول ساختاری که نتیجه آن کارآمدی بیشتر مجلس خواهد بود و قطعاً می‌تواند در ساختار جدید بیشتر به مردم و کشور خدمت کند، نیاز به سرعت بخشی در امر تحول دارد؛ بنابراین حضور برخی از حقوقدانان شورای نگهبان به عنوان طرف مشورتی نمایندگان و مجلس می‌تواند از رفت و برگشت‌های زائد قوانین بین مجلس و شورای نگهبان جلوگیری کند و سرعت تصویب قانون را افزایش دهد.

نمایندگان درگیر سیاسی‌کاری نمی‌شوند

عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس ادامه داد: برخی از جریان‌های سیاسی شکست خورده در انتخابات و معاندان هم صدا با هم سعی دارند مجلس یازدهم را به حاشیه ببرند و از هر فرصتی برای این هدف خود استفاده می‌کنند تا در روند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مجلس اختلال ایجاد کنند اما با توجه به اینکه برای خدمت به مردم تحول ساختاری مجلس لازم و ضروری است، نمایندگان قطعاً درگیر سیاسی‌کاری و فضاسازی آنها نمی‌شوند و به حرکت خود در مسیر مصالح کشور برای تأمین منافع مردم ادامه می‌دهند.

وی با انتقاد از کسانی که چنین هجمه‌هایی را به مجلس وارد می‌کنند، اظهار داشت: این افراد بهتر است به جای ایجاد حاشیه برای مجلس، به عمق مسئله یعنی تلاش مجلس برای تحول ساختاری توجه کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: معاونان پارلمانی و کارشناسان دولت هم در جلسات کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی مجلس حضور می‌یابند و از نظرات کارشناسی آنان در تصویب قوانین استفاده می‌شود و عجیب است که جریان‌های سیاسی شکست خورده در انتخابات و معاندان هیچ گاه به این مسئله اشاره نمی‌کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها