محبوبیت سوگا در ژاپن افزایش یافت

دبیر کابینه ژاپن اکنون در حالی به محبوب‌ترین کاندیدا برای پست نخست وزیری این کشور بدل شده که کاندیداها قرار است رقابت در این پست را 9 سپتامبر (19 شهریور) آغاز کنند.

محبوبیت سوگا در ژاپن افزایش یافت
کد خبر: 430443
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ ۰۸:۵۳:۱۴

اعتمادآنلاین| بر اساس نظرسنجی امروز (جمعه) روزنامه آساهی، یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن (سخنگوی کابینه) پس از ورود به رقابت حزب حاکم لیبرال دموکرات این کشور به منظور تصدی پست نخست وزیری، اکنون از محبوبیت زیادی برخوردار است.

این نظرسنجی مشخص کرد که افزایش حمایت‌ها از سوگا پس از تضمین پشتیبانی از سوی بخش‌های مختلف حزب حاکم از وی در پی استعفای شینزو آبه از سمت نخست وزیری به دلیل شرایط سلامتش به وجود آمده است.

بر این اساس، سوگا 38 درصد محبوبیت را در نظرسنجی دارد در حالیکه شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع سابق 25 درصد و فومیو کیشیدا، رئیس حزب حاکم تنها پنج درصد محبوبیت دارند.

در ژوئن سال جاری میلادی و در نظرسنجی همین روزنامه، ایشیبا موفق شده بود تا 31 درصد آرای شرکت کنندگان را داشته باشد در حالیکه میزان محبوبیت سوگا تنها سه درصد بود.

سوگا روز چهارشنبه گفته بود که تصمیم گرفته برای رهبری حزب حاکم کاندید شود تا از خلاء سیاسی در دوران پاندمی کرونا جلوگیری کند.

انتخابات برای تعیین رهبری حزب حاکم و پست نخست وزیری 14 سپتامبر با رای قانونگذاران حزب و نمایندگان منطقه‌ای آن برگزار می‌شود و چون حزب حاکم اکثریت را در پارلمان ژاپن دارد، رهبری آن، نخست وزیر ژاپن می‌شود.

کاندیداها روز هشتم سپتامبر نشست خبری مشترکی خواهند داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها