شکایت از خلیفه حفتر در دادگاهی در آمریکا

منابع خبری از شکایت چند شهروند لیبیایی در دادگاهی در آمریکا علیه رهبر نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به اتهام کشتن نزدیکانشان خبر دادند.

شکایت از خلیفه حفتر در دادگاهی در آمریکا
کد خبر: 430446
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه «ان‌بی‌سی» اعلام کرد که دو شهروند لیبیایی به نام‌های «سلیمه جبریل» و «علی عبدالله حمزه» با ارائه دادخواستی به دادگاه فدرال ویرجینیا آمریکا علیه خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به اتهام کشتن نزدیکانشان شکایت کردند.

سلیمه جبریل در این دادخواست گفته است که ژانویه 2017 حمله خمپاره‌ای به خانه او شده که منجر به کشته شدن سه تن از فرزندان او بین 3 تا 11 سال و مجروح شدن همسر و بچه چهارمشان شده است.

وی همچنین نیروهای تحت امر خلیفه حفتر را به بازداشت شوهرش دو ماه پس از این حمله متهم کرد و افزود که از زمان بازداشت همسرش اطلاعی از او ندارد.

علی عبدالله حمزه نیز در این دادخواست گفته است که حملات حفتر منجر به کشته شدن پدر، دو برادر و دو خواهر وی شده است و خانواده او در منطقه «قنفوده» در غرب بنغازی درپی حملات خلیفه حفتر با گرسنگی، نبود آب و دارو مواجه هستند.

طبق گزارش «NBC»، مارک زاید، وکیل این دو شهروند لیبیایی مستقیماً از ویلیام بار، دادستان کل آمریکا خواستار آغاز تحقیقات جنایی علیه حفتر به اتهام نقض قوانین بین‌المللی شد.

«NBC» در ادامه، گزارش داد که وزارت دادگستری آمریکا تا بدین لحظه به این موضوع واکنش نشان نداده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها