کد خبر: 430602
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۰۷:۰۸:۳۴
| |

اعلام آمادگی ترامپ برای میانجی‌گری در روابط چین و هند

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، ایالات متحده آماده کمک به حل و فصل مناقشه میان هند و چین بر سر مرز کوهستانی است که از هیمالیای غربی عبور می‌کند.

اعلام آمادگی ترامپ برای میانجی‌گری در روابط چین و هند
کد خبر: 430602
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۰۷:۰۸:۳۴

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه به خبرنگاران گفت این وضعیت "بسیار نامطبوع" است. او افزود، این دو کشور "بسیار شدیدتر از آنچه حتی بسیاری از مردم بتوانند متصور باشند، به آن می‌پردازند."

دو طرف پس از درگیری ماه ژوئن که در جریان آن 20 سرباز هندی کشته شدند، نیروهای بیشتری در امتداد مرز مستقر کرده‌اند. وزیران دفاع هند و چین جمعه مذاکراتی را در مسکو برگزار کردند که عالی‌ترین تماس سیاسی رو در رو از زمان اوج گرفتن تنش‌ها در امتداد این مرز کوهستانی مورد مناقشه در ماه مه بود.

براساس گزارش روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین، در جریان این نشست وی فنگی، وزیر دفاع چین به راجانات سینگ، همتای هندی خود گفت دهلی‌نو مسوول کامل تنش‌های مرزی اخیر است. وزیر دفاع هند هم در پیامی توییتری بدون ارائه اطلاعات بیشتر صرفا گفت، این نشست دو ساعت و 20 دقیقه به طول انجامید.

یک منبع در دولت آمریکا به رویترز گفت، ارزیابی آمریکا این است که هیچ کدام از این طرف‌ها مایل نیستند که این مناقشه به مرحله‌ای برسد که درگیر جنگ شوند.

دونالد ترامپ در جریان کنفرانس خبری کاخ سفید در رابطه با این مناقشه گفت، واشنگتن با هند و چین درباره آنچه می‌تواند برای کمک به کاهش تنش‌ها انجام دهد، صحبت می‌کند. او افزود: ما آمادگی داریم تا در رابطه با چین و هند کمک کنیم. اگر بتوانیم هر کاری انجام دهیم، بسیار مشتاق هستیم که وارد شده و کمک کنیم.

ترامپ در گذشته هم پیشنهاد میانجیگری میان این دو کشور مسلح اتمی را مطرح کرده بود. چین تاکید دارد که نیازی به میانجیگری یک طرف سوم نیست و هند هم چندان تمایلی به این ایده نشان نداده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها