کد خبر: 430702
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۱:۴۳:۲۲
| |

دژپسند، وزیر اقتصاد:

لازمه ورود بانک ها به اقتصاد کشور نوسازی خدمات بانکی است

دژپسند، وزیر اقتصاد گفت: امروزه برای دستیابی به رتبه برتر شدن در نظام بانکی نیازی به افزایش تعداد شعب نداریم بلکه باید نوع خدمات را افزایش دهیم.

لازمه ورود بانک ها به اقتصاد کشور نوسازی خدمات بانکی است
کد خبر: 430702
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۱:۴۳:۲۲

اعتمادآنلاین| فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در مراسم رونمایی از سامانه شمس اظهار کرد: در دنیای رقابتی دستیابی به عنوان برترین بانک نیازمند تلاش و جدیت و از خود گذشتگی دارد.

وی ادامه داد: امروزه برای دستیابی به رتبه برتر شدن در نظام بانکی نیازی به افزایش تعداد شعب نداریم بلکه باید نوع خدمات را افزایش دهیم.

رئیس شورای عالی بورس بیان کرد: بانکی که خواستار نامی معتبر است باید به سمت الکترونیکی کردن تمام تسهیلات خود پیش رود. بازار سرمایه در یک سال اخیر فرصت طلایی برای بانک‌ها جهت واگذاری دارایی‌های مازاد و اموال تملیکی بوده است.

دژپسند گفت: خویشتن داری برای فعالان بازار سرمایه ضروری است. امیدوارم بازار سرمایه از مداخلات سیاسی در امان بماند و برای بهره وری سیاسی بازار سرمایه خدشه دار نشود. دولت می‌تواند بر بازار سرمایه نظارت داشته باشد. همچنین تاکنون 63 درصد ازگروه مالی سپهر در بورس عرضه شده است که این نشان دهنده همکاری بانک، بورس و اقتصاد کشور است.

وزیر اقتصاد گفت: حاکمیت شرعی یکی از لازمه‌های ارتقا نظام بانکی است که یک نما و محتوای خاص دارد. نما به معنای مبتنی کردن تصمیمات به نظام حرفه‌ای و مبانی علمی و تجربی و پیام اصلی آن دور زدن فرهنگ بومی و شرقی ایران است.

دژپسند با بیان اینکه 96 درصد از خدمات بانک صادرات غیر حضوری است، گفت:علاوه بر حاکمیت شرعی، واگذاری اموال مازاد، پیوند به بازار سرمایه برای تکمیل حلقه های مالی و پیوند به دانشگاه ها و دانش بنیان ها می تواند موجب ارتقای رتبه بندی بانک ها شود.

وی در پایان با اشاره به رهایی بانک ها از اموال تملیکی مازاد گفت: اموال مازاد بانک ها نباید نگه داشته شود بلکه باید آن به نقطه فعالیت و بهره برداری برسانیم تا کارکرد آن در اقتصاد درست شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها