کد خبر: 430703
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۱:۴۳:۵۲
| |

مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران:

بسیاری از کشورهای منطقه نوچه آمریکا هستند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: آمریکا با تلاشی که داشته توانسته برخی از کشور‌های منطقه را تبدیل به نوچه خود کند تا آنها هیچ اراده‌ای نداشته باشند.

بسیاری از کشورهای منطقه نوچه آمریکا هستند
کد خبر: 430703
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۱:۴۳:۵۲

اعتمادآنلاین| مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران، درباره لزوم اقتدار منطقه‌ای کشورمان گفت: معتقدم که به جای اصطلاح لزوم اقتدار منطقه‌ای کشورمان می‌توان از لزوم اقتدار محور مقاومت سخن به میان آورد؛ چراکه طلایه‌دار مقاومت در منطقه غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران است.

او ادامه داد: محور مقاومت کشورهایی نظیر ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن را در بر می‌گیرد که هرکدام با یکدیگر همبستگی داشته و در برابر دشمنان مشترک هم ایستاده‌اند.

چمران افزود: اقتدار ایران در اصل توانمندی و ایستادگی در برابر استکبار و استعمار است، چراکه وقتی کشورمان چنین توانمندی داشته که بتواند در برابر استکبار آمریکا و نماینده او در غرب آسیا یعنی رژیم صهیونیستی ایستادگی کند، در اصل برابر تمام بیگانگان ایستاده است.

رئیس سابق شورای شهر تهران، بیان کرد: آمریکا با تلاشی که داشته توانسته است برخی از کشور‌های منطقه مثل عربستان، امارات و بحرین را هم در جرگه خود در بیاورد و در اصل آنها را تبدیل به نوچه خود در منطقه کند که هیچ اراده‌ای از خود نداشته و صرفا آنچه آمریکا دستور دهد را بدون چون و چرا اجرا می‌کنند.

فعال اصولگرا اضافه کرد: برای مثال شاهدیم که امارات خلاف میل مردم و رغبت مسئولان خود بدون چون و چرا از خواسته‌های آمریکا تبعیت و روابط خود را با رژیم صهیونیستی به طور رسمی برقرار کرده است.

او گفت: تمام این مسائل نشان می‌دهد که آمریکا بیش از هرچیز یک سری نوکر در منطقه می‌خواهد، ولی محور مقاومت که ایران پیشتاز آن در منطقه است نه تنها چنین رویکردی را نپذیرفته؛ بلکه همواره به دنبال تبعیت از شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) بوده و با اقتدار در برابر آمریکا ایستاده است.

چمران با اشاره به مصداق‌های این مقاومت و ایستادگی، خاطرنشان کرد: برای مثال شاهدیم که ایران چگونه پهپاد متجاوز آمریکا را سرنگون کرده است و به پایگاه آمریکا در عراق با موشک حمله می‌کند؛ کمااینکه در هرجایی که آمریکا بخواهد در برابر کشورمان بایستد چنین سرنوشتی را برایش رقم زده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها