معاون وزیر راه و شهرسازی:

متقاضیان تسهیلات اجاره مسکن، اطلاعات خود را در سامانه تکمیل کنند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز بسیاری از مستاجران ثبت نام خود را در سامانه طرح اقدام ملی تکمیل نکرده‌اند، گفت: متقاضیان دریافت وام ودیعه باید هرچه زودتر مدارک مورد نیاز را در سامانه tem.mrud.ir تکمیل کنند تا امکان پالایش و معرفی آنها فراهم شود.

متقاضیان تسهیلات اجاره مسکن، اطلاعات خود را در سامانه تکمیل کنند
کد خبر: 430710
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۲:۰۱:۴۳

اعتمادآنلاین| بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، همه متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه طرح اقدام ملی و از قسمت «مشاهده و پیگیری درخواست‌ها» نسبت به مشاهده وضعیت خود و انتخاب بانک مورد نظر جهت دریافت اخذ تسهیلات اقدام کنند.

نیمه نخست مرداد ماه وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد متقاضیانی وام ودیعه مسکن که ثبت نام پیامکی داشتند، ضروری است به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام، با توجه به آخرین رقم سمت راست کد ملی خود از ساعت 11 صبح روزهای مشخص شده به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس www.tem.mrud.ir نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

با این حال تاکنون تعداد زیادی از افرادی که ثبت نام پیامکی آنها تایید شده است در سامانه مسکن ملی ثبت نام نکرده و اطلاعات خود را تکمیل نکرده اند.

«محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی روز شنبه در این باره به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن باید هرچه زودتر مدارک موردنیاز را در سامانه tem.mrud.ir تکمیل کنند تا امکان پالایش و معرفی آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهرانی 50 میلیون تومان، برای سایر کلان شهرها 30 میلیون تومان و برای شهرهای کوچک 15 میلیون تومان است، گفت: سود این تسهیلات 13 درصد تعیین شده است.

محمودزاده اضافه کرد: تاکنون 410 هزار نفرمدارک خود را در سامانه مسکن ملی بارگذاری کرده اند که 330 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین از میان واجدان شرایط 54 هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده اند که از این تعداد 1300 پرونده در بانک‌ها تشکیل و بیش از 300 فقره وام نیز پرداخت شده است.

روز 19 مردادماه امسال 15 بانک کشور مسوول تخصیص این وام شدند و سهمیه استانی بانک‌ها در این زمینه تعیین و پس از هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی، به همراه دستورالعمل طرح در روز 21 مردادماه به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز سه روز پیش وعده داد که تخصیص وام اجاره با مشارکت بانک‌های بیشتری شتاب خواهد گرفت و جمع گسترده تری از مردم به صورت روزانه وام ودیعه را دریافت خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ مانع و ابهامی وجود ندارد و تنها خواهش دارم بانک‌ها به کار خود سرعت دهند و تعداد بیشتری از شعب بانک‌ها به مردم وام دهند تا مستاجران از انتطار خارج شوند.

گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند. همچنین شرایط لازم برای دریافت تسهیلات شامل داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی، نداشتن سابقه مالکیت از سال 1384 به بعد، متأهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، و اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها