عملکرد وزارت ورزش در پرونده ویلموتس زیر ذره‌بین مجلس

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در موضوع قرارداد ویلموتس نه تنها به عملکرد فدراسیون فوتبال در این باره ورود کرده‌ایم بلکه به نقش وزارت ورزش در این قرارداد هم رسیدگی خواهیم کرد. چرا که معرفی این مربی بلژیکی به فدراسیون فوتبال از سوی دفتر این وزارتخانه و با توصیه آنها بوده است. 

عملکرد وزارت ورزش در پرونده ویلموتس زیر ذره‌بین مجلس
کد خبر: 430788
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۴:۵۵:۳۷

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام حسن شجاعی نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، درباره اقدامات نهادهای نظارتی برای بررسی فساد صورت گرفته در قرارداد ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال، اظهار داشت: اصل اینکه هر جایی فسادی رخ دهد با آن باید مقابله شود مورد قبول و پذیرش همگان است لذا وقتی در اجزا و زیرمجموعه فوتبال فسادی رخ می‌دهد باید نهادهای متولی در آن ورودی قاطع داشته باشند.

نهادها نظارتی در فدراسیون فوتبال با فساد مبارزه نکرده‌اند

وی تصریح کرد: وقتی نهادهای نظارتی درون فدراسیون فوتبال با این مفاسد برخورد نکرده‌اند در حالی که بایستی به وظایف‌شان عمل می‌کردند نیازی به ورود اقدامات فرا فدراسیونی به حوزه فوتبال نبوده است اما برای اینکه با فساد مبارزه کرده و شان نظارتی را اعمال کنیم بایستی این پرونده را رسیدگی می‌کردیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود گفت: گزارشات مختلفی درباره فساد در فدراسیون فوتبال اعم از قرارداد ویلموتس و حتی برخی دیگر از فسادها و اقدامات دلالان در این فدراسیون به مجلس رسیده بود. که همگی آنها نشان می‌داد نظارت مناسبی در این فدراسیون وجود ندارد لذا ضروری بود نهادهای نظارتی مانند کمیسیون اصل نود مجلس به قرارداد سرمربی سابق تیم ملی ورود کند.

بررسی عملکرد فدارسیون فوتبال و وزارت ورزش در قرارداد ویلموتس

شجاعی گفت: ورود کمیسیون اصل نود مجلس و دیگر دستگاه‌‌های نظارتی به موضوع قرارداد ویلموتس مطابق قانون اساسی و قوانین عادی کشور بوده است. ضمن اینکه در موضوع قرارداد ویلموتس نه تنها به عملکرد فدراسیون فوتبال در این باره ورود کرده‌ایم بلکه به نقش وزارت ورزش در این قرارداد هم رسیدگی خواهیم کرد. چرا که معرفی این مربی بلژیکی به فدراسیون فوتبال از سوی دفتر این وزارتخانه و با توصیه آنها بوده است.

نماینده ابهر در مجلس خاطرنشان کرد: اگر یک مجموعه جهانی مانند فیفا بخواهد مانع مبارزه با فساد در کشورمان شود قطعا این خواسته آنها را نمی‌پذیریم این در حالی است که اتفاقا آنها باید از مبارزه با فساد استقبال کنند.

وی تصریح کرد: این توقع که نهادهای نظارتی فدراسیون فوتبال باید در مقابله با این فساد قوی عمل می‌کردند و مانع می‌شدند که این فساد یا سایر فسادها واقع نشود مطالبه جدی مجلس بوده و هست ولی چون این اتفاق عملیاتی نشده نهادهای نظارتی دیگر حق ورود به این موضوع را دارند و به هیچ وجه ممانعت دیگران را نمی‌پذیریم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها