کد خبر: 430815
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۶:۳۱:۳۱
| |

پیروز حناچی، شهردار تهران خبر داد:

ادامه احداث پارک گفت‌وگو و اتصال با محله ملاصدرا

شهردار تهران از ادامه احداث پارک گفت‌وگو و اتصال با محله ملاصدرا خبر داد.

ادامه احداث پارک گفت‌وگو و اتصال با محله ملاصدرا
کد خبر: 430815
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۶:۳۱:۳۱

اعتمادآنلاین| شهردار تهران از ادامه احداث پارک گفت‌وگو و اتصال با محله ملاصدرا خبر داد.

پیروز حناچی، شهردار تهران عصر امروز (15 شهریورماه) در مراسم افتتاح تعدادی از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و غیره منطقه 2 که به صورت مجازی برگزار شد با بیان این که امسال در آخرین سال سده حاضر قرار داریم که اتفاقات زیادی در این قرن رخ داده است، گفت: شهرداری تهران برنامه‌های مفصلی برای تهران 1400 دارد که به زودی آن را اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان این که شهرداری یک سازمان اجتماعی است اما عمده مردم آن را با اقدامات عمرانی‌اش می‌شناسند، ادامه داد، تصریح کرد: البته اقدامات عمرانی ما تاثیر زیادی روی زندگی مردم دارد به گونه‌ای که اگر تاثیرات اجتماعی پروژه‌ها را مد نظر قرار ندهیم قطعا موجب اتلاف منابع می‌شویم و رضایت مردم را در برندارد.

وی با بیان اینکه ما پروژه‌های زیادی داشتیم که با هزینه بالا ساخته شده‌اند اما بعد از بهره‌برداری موثر واقع نشدند گفت: هفته قبل پروژه‌ای را افتتاح کردیم که تنها 8000 متر در امتداد سه‌راه امین‌حضور بود. هرچند که اگر نگاه قبلی بر شهر حاکم بود باید به جای این پلازا یک‌هایپرمال ساخته می‌شد؛ اما نیاز مردم این محله فضای تفرجگاهی بود و بر همین اساس اولویت ما نیز پاسخگویی به نیاز اهالی بود تا رضایت مندی مردم را به دست آوریم.

شهردار تهران با بیان اینکه تخصیص اولویت به پروژه‌های کوچک مقیاس محلی که رضایت مردم را فراهم می‌کند به گونه‌ای است که با حداقل عارضه سود بالایی کسب می‌شود، ادامه داد: در سال 93 که من در دولت بودم شهردار وقت گزارشی اعلام کرد و گفت که در نوروز آن سال میزان مراجعه مردم به پل طبیعت از مراجعه به برج میلاد بیشتر بوده است و این در حالی بود که شهرداری بیش از هزار میلیارد تومان در برج میلاد صرف کرده و تنها 100 میلیارد تومان در پل طبیعت هزینه کرده بود که این نشان می‌دهد با خلاقیت می‌توان مردم را جذب کرد و می‌بینیم که در شهرهای بزرگ دنیا نیز با خلاقیت و نه تقلید، توانسته‌اند که آثار خوبی به نمایش بگذارند.

حناچی با بیان این که منطقه 2 یکی از مناطق فعال در حوزه فناوری است، افزود: حضور دانشگاه صنعتی شریف باعث شتاب نوآوری در این منطقه شده است و ما نیز بنا بر حمایت داریم، اما در مورد استقرار یا عدم استقرار مراکز نوآوری در مناطق مسکونی انتظار داریم با دقت بیشتر با هماهنگی معاونت شهرسازی و در چارچوب ضوابط شهری این اقدام انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در این منطقه، یک پروژه مهم داریم و آن بهسازی رود دره اوین از پایین اوین تا پارک گفت‌وگو است و در نظر داریم آن را به حوزه قلمروی عمومی تبدیل کنیم، گفت: البته بخشی از این فضا اشغال شده که مذاکرات در این زمینه آغاز شده است.

وی با اعلام کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در روز سه‌شنبه گفت: در مراسم کلنگ‌زنی روز سه‌شنبه دو اتفاق مهمی رخ خواهد داد. به‌گونه‌ای که شاهد اتصال نمایشگاه بین‌المللی به شبکه مترو و اتصال منطقه 22 به شبکه ریلی خواهیم بود.

حناچی ادامه داد: بنا داریم پارک گفت‌وگو را تا زیر نیایش ادامه دهیم که فاز اول آن تا زیر بزرگراه همت آماده افتتاح است، اما باید از همت عبور کرده و به نظر می‌رسید تا محدوده ملاصدرا مانعی وجود نداشته باشد که این فرصت استثنایی برای شهر است.

شهردار تهران با بیان این که یکی از مسائل مهم در این زمان به خصوص بعد از شیوع کرونا مسئله سلامت روان است به افتتاح مرکز جامع سلامت روان اشاره کرد و افزود: تلاش ما برای پیشگیری قبل از درمان معطوف است که این موضوع را برای پرسنل و بازنشستگان دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که مناسب‌سازی معابر برای معلولان و افراد دارای محدودیت به عنوان یک مهم دنبال می‌شود، ادامه داد: ساماندهی خیابان ذوالفقاری یکی از دغدغه‌های اهالی این خیابان بود، به گونه‌ای که هر زمانی من به مسجد می‌رفتم مردم از من درخواست می‌کردند که این خیابان را ساماندهی کنم. چرا که به دلیل وجود پارکینگ زنجان که محل تجمع همه موتورسیلکت‌های توفیقی است شاهد بروز ترافیک شدید در این منطقه هستیم. که با سردار حمیدی صحبت کرده و امیدواریم هر چه سریعتر این پارکینگ جابجا شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها