کد خبر: 430921
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۹:۴۷:۴۹
| |

کاپیتانی که می‌خواهد دینش به کردها را ادا کند

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران گفت: امسال با هدف قهرمانی به وچان کردستان آمده ام و امیدوارم بتوانیم با همراهی و همدلی  بازیکنان دیگر جام قهرمانی لیک برتر بانوان کشور رو بالای سر ببریم و این افتخار خوب را نصیب کردستانی ها کنیم.

کاپیتانی که می‌خواهد دینش به کردها را ادا کند
کد خبر: 430921
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۹:۴۷:۴۹

اعتمادآنلاین| زهرا قنبری در آخرین ماه زمستان سال 1370 در شهر کنگاور استان کرمانشاه به دنیا آمد و نبوغ فوتبال او از همان دوران تحصیل از سوی کارشناسان کشف شد تا امروز بتواند نام خود را در کشور زبانزد کند.

او در سال 1385 به عضویت تیم ملی ایران درآمد و در پایان فصل 93-94 به عنوان برترین بازیکن لیگ برتر فوتبال بانوان انتخاب شد.

پست اصلی او هافبک وسط است با این حال در پست‌های دیگری چون مهاجم و دفاع هم برای تیم ملی بازی کرده‌است.

همچنین او به عنوان نخستین لژیونر فوتبال بانوان ایران شناخته می‌شود و سابقه حضور در لیگ عراق و بازی در تیم گاز شمال کرکوک عراق را دارد.

او در فصل 97-98 با 51 گل زده خانم‌گل فوتبال ایران شد که این رکورد در تاریخ فوتبال ایران، در هر دو رده زنان و مردان، بی‌سابقه بوده است.

زهرا قنبری اظهار گفت: 15 سال است که بصورت حرفه ای فوتبال را بازی می کنم و در این سال ها توانسته ام تجربیات زیادی را از بزرگان بیاموزم و امروزه نیز به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران مشغول به خدمت هستم.

وی به مدت 7 سال است که برای تیم پر افتخار شهرداری بم مشغول به بازی کردن است و در این مدت توانسته است 5 بار جام قهرمانی لیگ برتر، یک بار نایب قهرمانی و سومی را کسب کند.

بی شک تیم شهرداری بم یکی از نام آورترین تیم های حاضر در لیگ برتر بانوان کشور است که همیشه از مهره های خوبی برخوردار بوده که به مهترین آنها می توان به زهرا قنبری و کویستان خسروی اشاره کرد.

زهرا قنبری رکوردار گل زنی در تاریخ لیگ برتر بانوان است و تا به حال هیچکس نتوانسته است رکورد این دختر را بشکند و نام او همچنین در صدر جدول بهترین های ایران است و بر همین اساس در سال 94 عنوان بهترین بازیکن بانوان کشور را به خود اختصاص داده است .

وی از حضورش در تیم وچان کردستان می گوید: چند سالی بود که تیم فوتبال بانوان کردستان به بنده لطف داشتند و پیشنهاد داده بودند که برای این تیم بازی کنم که به دلیل قراردادی که با شهرداری بم و شرایطی که داشتم نمی‌توانستم به کردستان بیاییم.

بازیکن تیم وچان کردستان از مبلغ قرارداد خود هیچگونه حرفی نزد و گفت: در سال جاری که قراردادم به پایان رسید دعوت کردستان را برای بازی کردن در تیم وچان را قبول کردم و خوشحالم که همراه این تیم که از تجربه ای خوبی هم برخوردار هستند قرار دارم.

قنبری عنوان کرد: امسال با هدف قهرمانی به این تیم آمده ام و امیدوارم بتوانیم با همراهی و همدلی بازیکنان دیگر جام قهرمانی لیک برتر بانوان کشور رو بالای سر ببریم و این افتخار خوب را نصیب کردستانی ها کنیم.

وی گفت: شرایط باشگاه های دیگر نسبت به تیم وچان سنندج بهتر بود، ولی چون خودم کورد هستم خواستم دَینم را به این آب و خاک ادا کنم و این فصل در ترکیب تیم آنها قرار بگیرم.

کاپیتان تیم ملی بانوان کشور در پایان ضمن اشاره به اینکه همدلی خوبی در بین بازیکنان کردستان وجود دارد، یادآور شد: برای رسیدن به یک موفقعیت باید همه تلاش کنند و مسئولین نیز از این تیم حمایت بکنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها