نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران:

قیمت مرغ با حذف ارز 4200 تومانی به 30 هزار تومان می‌رسد!

نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران گفت: قیمت مرغ گرم در بازار هم اکنون 19 هزار تومان بوده که با حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی قیمت هر کیلو گرم مرغ گرم به بیش از 30 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

قیمت مرغ با حذف ارز 4200 تومانی به 30 هزار تومان می‌رسد!
کد خبر: 430926
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۹:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب اسد الله نژاد افزود: دولت باید زیرساخت هایی ایجاد کند تا دهک های مورد هدف از جامعه حمایت شوند که با تحقق این مهم ضمن جلوگیری از کاهش مصرف، تولیدکنندگان هم دچار زیان نخواهند شد.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان طی چندماه گذشته به دلیل عدم تامین نهاده های دامی با نرخ مصوب دچار چالش شدند و متاسفانه هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران حداقل 14 هزار 500 تومان بوده اما نرخ مصوب 10 هزار و 500 تومان اعلام شده است.

نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران ضمن اشاره به اینکه دولت با وجود وعده هایی که داده نتوانسته به تعهدات خود در قبال مرغداران عمل کند، ادامه داد: مسئله تامین نهاده ها با نرخ مصوب چالش جدی و نگران کننده برای تولیدکنندگان است.

وی با تاکید بر اینکه هر چه زمان بیشتر سپری می شود متاسفانه قیمت ها بالاتر می رود و قیمت تمام شده هم برای مرغدار افزایش می یابد، گفت: تخصیص ارز یکی از مهمترین مباحث است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه دولت قادر به تخصیص ارز چهار هزار و 200 تومانی نیست، افزود: همین مسئله سبب شده واردات با چالش روبرو شود.

وی با اعلام این مطلب که در صورت تخصیص ارز مدنظر سایر مشکلات نیز به خودی خود رفع خواهد شد، اظهار داشت: با حدف یکباره ارز چهار هزار و 200 تومانی جهت واردات، قیمت نهاده ها و سایر مولفه های تولید با رشد ناگهانی روبرو شده است.

نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت ها میزان مصرف مرغ در کشور کاهش می یابد، ادامه داد: در حال حاضر بخشی از نهاده ها با نرخ مصوب و بخش دیگر هم از طریق بازار آزاد تامین می شود که در نتیجه قیمت تمام شده مرغ 14 هزار و 500 تومان تا 15 هزار تومان است.

وی افزود: قیمت مرغ زنده در بازار 14 هزار و 500 تومان بوده که با وجود این، قیمت مرغ گرم در بازار بیش از 21 هزار و 500 تومان خواهد بود.

اسدالله نژاد در پایان گفت: قیمت مرغ گرم در بازار هم اکنون 19 هزار تومان بوده که با حذف ارز چهار هزار تومانی قیمت هر کیلو گرم مرغ گرم به بیش از 30 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها