نیک بین مطرح کرد

ارز 4200 تومانی به چه کسانی داده می‌شود؟

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اختصاص ارز 4200 تومانی برای تامین خوراک دامی کشور از عدم شفافیت در این حوزه انتقاد کرد.

ارز 4200 تومانی به چه کسانی داده می‌شود؟
کد خبر: 431007
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۳:۳۰:۵۰

اعتمادآنلاین| جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به آنچه عدم شفافیت در چگونگی اختصاص ارز 4200 تومانی می خواند خاطرنشان کرد که مجلس و دولت باید در خدمت مردم و دارای عملکرد شفاف باشند.

وی افزود: دولت توضیح دهد که این ارز 4200 تومانی را چه کسانی استفاده می کنند؟ می خواهیم از مصرف کننده و تولیدکننده حمایت کنیم یا دلالان؟

نیک بین با اشاره به هزینه محصولاتی مانند کنجاله سویا، شیر، کود، گندم برای تولید کنندگان و قیمت فروش آن ادامه داد: طبیعی است که کشاورزان و تولیدکنندگان به جای تولید محصولات ضروری به سمت تولید محصولات مزیت دار همچون پسته و زعفران سوق پیدا کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: چرا صادرات شیرخشک ممنوع است؟ اگر شیرخشک صادر شود قیمت شیر بالا می رود و در ادامه دامداران جزء سود خواهند برد و اگر آنها سود ببرند، مافیای دام ضرر می کند.

وی با اشاره به میزان واردات گندم در دو ماه نخست سال و ارزش آن و مقایسه با قیمت گندم داخل کشور گفت: این یعنی مرغ همسایه غاز است.

نیک بین در پایان با اشاره به تجمع کارگزاران مخابرات روستایی در مقابل مجلس ابراز عقیده کرد: چرا وزارت ارتباطات به وظایف خود عمل نمی کند و چرا وزارت کار از کارگران دفاع نمی کند؟ این در حالی است که عده زیادی هنوز سهام عدالت دریافت نکرده اند این سهام بی عدالتی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها