کد خبر: 431058
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۵:۱۵:۵۵
| |

سفیر جدید ایران در مسقط استوارنامه خود را تسلیم وزیر خارجه عمان کرد

علی نجفی خوشرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط امروز رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وزیر خارجه عمان کرد.

سفیر جدید ایران در مسقط استوارنامه خود را تسلیم وزیر خارجه عمان کرد
کد خبر: 431058
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۵:۱۵:۵۵

اعتمادآنلاین| علی نجفی خوشرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط امروز (یکشنبه) در دیدار با سید بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه این کشور، رونوشت استوارنامه خود را تسلیم کرد.

وزیر خارجه عمان در این دیدار با اشاره به مناسبات و روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان، نسبت به همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی ابراز امیدواری کرد.

علی نجفی خوشرودی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران 31 مرداد ماه با استقبال مسئول تشریفات وزارت خارجه عمان و اعضای سفارت در فرودگاه بین المللی مسقط وارد عمان شد.

وی در سخنانی در جمع اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط ضمن ابراز خرسندی از سطح روابط بین دو کشور، بر تقویت و گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش فارس، با پایان ماموریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط، «علی نجفی خوشرودی» به جای او عهده‌دار این سفارتخانه شد.

نجفی خوشرودی که متولد 1349 شهر بابل است. دارای مدارک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران 1372، کارشناسی ارشد روابط بین الملل (‌دیپلماسی و سازمان‌های بین‌المللی ) از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه 1375 و دکتری حقوق بین‌الملل از دانشگاه تهران در مرحله رساله است.

نجفی خوشرودی پیش از این به عنوان کارشناس حوزه معاونت امور حقوقی و بین‌المللی، کارشناس حوزه معاونت اروپا و ‌آمریکای وزارت خارجه، دبیر دوم، مسئول بخش اقتصادی و کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، معاون اداره اول کشورهای مشترک المنافع و رئیس اداره دوم کشورهای مشترک المنافع و همسایگان شمال‌‌غربی وزارت امور خارجه فعالیت کرده است.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران همچنین در طی سال‌های 1391 - 1395 به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان به فعالیت پرداخته است و پس از آن از در طی سال‌های 1395 - 1399 نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بوده است.

نجفی خوشرودی از هفتم خرداد 1399 تاکنون در سمت مشاور وزیر امور خارجه به فعالیت مشغول بوده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها