کد خبر: 431104
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۹:۳۱:۰۰
| |

هیچ چیز کمیسیون جهش تولید به الیاس نادران نرسید!

عصر امروز انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید برگزار شد و بر اساس آن «سید شمس‌الدین حسینی» به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد؛ «سید احسان ارکانی» و «غلامرضا نوری» هم نواب رئیس اول و دوم کمیسیون مذکور شدند.

هیچ چیز کمیسیون جهش تولید به الیاس نادران نرسید!
کد خبر: 431104
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۹:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| اوایل شهریور ماه بود که شایعه استعفای الیاس نادران در برخی رسانه ها منتشر شد. او که سابقه عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه در ادوار مجلس را دارد، انتظار می‌رفت در مجلس تمام سوپر اصولگرای یازدهم ریاست این کمیسیون را برعهده بگیرد اما حاجی‌بابایی پیشتر سهمش را از قالیباف گرفته بود و اجازه نداد تا نادران بر کرسی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تکیه بزند.

پس از این ناکامی تلاش نادران برای کسب ریاست مرکز پژوهش‌ها هم بی فایده ماند تا این بار هم ریاست این مرکز به علیرضا زاکانی برسد.

شکست های پی در پی الیاس نادران در مجلس یازدهم برای رسیدن به ریاست باعث شد تا برخی رسانه ها از استعفای او سخن به میان بیاورند اما همزمان با بالا گرفتن بحث استعفای نادران، خبر تشکیل کمیسیون جهش تولید در مجلس رسید.

ایجاد کمیسیونی که برخی از نمایندگان اعتقاد داشتند برای دلجویی از نادران تشکیل شده است تا الیاس نادران با رسیدن به پست این کمیسیون از استعفا منصرف شود.

اما جعفر قادری، عضو کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی با بیان اینکه این کمیسیون از مجلس هشتم تاسیس شده است، در پاسخ به اینکه کمیسیون ویژه جهش تولید به پیشنهاد چه کسی تشکیل شد، تصریح کرد: حدود 16 نفر از دوستان که نادران هم جزو آنها بود، طرح تشکیل این کمیسیون امضا کردند، معمولا در مواردی از این قبیل همه دوستانی که در این حوزه سابقه فعالیت دارند، موافق چنین پیشنهاداتی هستند.

این عضو کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در واکنش به اینکه برخی می‌گویند برای دلگرم کردن نادران و ماندن او در مجلس این کمیسیون تشکیل شده است، اظهار کرد: خیر، صحت ندارد. این کمیسیون در مجالس قبل هم بوده است. در حقیقت کمیسیون ویژه جهش تولید، برای اولین بار در مجلس هشتم شکل گرفت که در دوره‌های نهم و دهم سخنگو و رئیس کمیسیون، بودم.

قادری در پاسخ به اینکه رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی تعیین شده است؟ خاطرنشان کرد: خیر، باید رای گیری شود.

با این حال صبح امروز جلسه رای گیری برای ریاست این کمیسیون برگزار شد و «سید شمس‌الدین حسینی» به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد و بازهم دست الیاس نادران از رسیدن به ریاست یک کمیسیون دیگر کوتاه ماند.

در این بین برخی خبرهای رسیده حاکی از این است که علت رای نیاوردن آقای نادران در این انتخابات عدم حمایت علیرضا زاکانی از او بود.

نکته حائزه اهمیت این است که در رای گیری که صبح امروز در صحن علنی مجلس برای انتخاب اعضای کمیسیون انجام شده بود الیاس نادران با اختلاف 7 رای بالاتر از حسینی قرار داشت. آرای که در انتخاب هیات رئیسه گویا به شکل مهندسی شده ای تغییر یافت و الیاس نادران حتی به عنوان سخنگوی کمیسیون هم رای لازم را کسب نکرد.

جمع آرای مأخوذه: 227

الیاس نادران 136 راأی

سید شمس‌الدین حسینی 129 رأی
رحیم زارع 102 رأی

جعفر قادری 102 رأی
رضا تقی‌پور 97 رأی
عبدارضا مصری 95 رأی

محمد رشیدی 82 رأی
غلامرضا نوری‌قزلجه 75 رأی
سید احسان خاندوزی 73 رأی

محمدحسین فرهنگی 72 رأی
محسن زنگنه 72 رأی

علی‌اکبر کریمی 64 رأی
صدیف بدری 63 رأی
کمال علی‌پورخنکدار‌ی 62 رأی
احسان ارکانی 54 رأی

تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ اعداد و ارقامی از میزان آرای انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در هیچ رسانه ای منتشر نشده است و به نظر می رسد با مدیریت علیرضا زاکانی «شمس الدین حسینی» که پیش از این قصد رسیدن به ریاست مجلس یازدهم را داشت به ریاست کمیسیون متمول جهش تولید بسنده کرده باشد.

این در حالی است که با این اوصاف الیاس نادران، که تا به امروز لقب یکی از آرامترین نماینده های مجلس را به دوش می کشید باقی راه را هم باید در کنار مصطفی میرسلیم تنها نظاره گر یارانش باشد.

شاید او هم مانند میرسلیم تاوان پیگیری تخلفات رئیس مجلس را می دهد و یا چوب اظهارات اخیر احمد توکلی را!

منبع: دیده بان ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها