کد خبر: 431137
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۰۸:۱۴:۱۵
| |

چهره اصولگرا در واکنش به صحبت‌های نوبخت: درست است چون نفت را بشکه‌ای می‌فروشیم نه قطره‌ای

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما نفت را بشکه‌ای می‌فروشیم نه قطره‌ای. البته فارغ از مزاح، معتقدم باید واقعیت‌ها را با مردم در میان گذاشت تا درست تحلیل کنند. مردم امروز در حوزه‌های مختلف گرانی و تورم را می‌بینند، حالا اگر اطلاعات غلط هم به آنها بدهیم، اعتمادشان را به دولت از دست می‌دهند.

چهره اصولگرا در واکنش به صحبت‌های نوبخت: درست است چون نفت را بشکه‌ای می‌فروشیم نه قطره‌ای
کد خبر: 431137
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۰۸:۱۴:۱۵

اعتمادآنلاین| محسن کوهکن، فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اظهارات محمدباقر نوبخت که گفته «حتی یک قطره نفت هم نمی توانیم بفروشیم»، گفت: این مسئله درست است چون ما نفت را بشکه ای میفروشیم نه قطره ای. البته فارغ از مزاح، معتقدم باید واقعیت ها را باید با مردم در میان گذاشت تا درست تحلیل کنند. مردم امروز در حوزه های مختلف گرانی و تورم را می بینند، حالا اگر اطلاعات غلط هم به آنها بدهیم، اعتمادشان را به دولت از دست می دهند.

وی با اشاره به نگاه کارشناسان اقتصادی افزود: سال هاست که مطرح می‌شود با اصلاح نظام مالیاتی باید اتکای بودجه عمومی کشور را به نفت کم کرد. الان که تحریم های آمریکا علیه فروش نفت ما برقرار است و حجم فروش کاهش یافته، دولت باید اطلاعات درست به مردم بدهد که تا به حال برای جلوگیری از فرار مالیاتی چه کار کرده و برای جبران کاهش فروش نفت در 5 ماه نخست امسال چه اقداماتی انجام داده و برای تدوین بودجه سال آینده نیز چه تدابیری اندیشیده است.


این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: دولت به هیچ عنوان نمی تواند عملکرد خودش را در حوزه اقتصادی با این نوع حرف ها توجیه کند. دولت آقای روحانی به رغم هشدارهای فراوان کارشناسان دو اشتباه بزرگ انجام داد. نخست آنکه آقایان تصور می کردند با اتکا به داخل نمی توان کشور را اداره کرد و باید در سایه حل مسائل مان با دنیا، سرمایه گذاری خارجی جذب کرد و به حل مشکلات پرداخت. اشتباه دوم دولت آن بود که مدیریت جهادی و پیگیر نداشت.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر دوباره به عقب برگردید برجام را در جلوی صحن مجلس به آتش می کشید؟ بیان کرد: آنچه آتش زدم پرچم آمریکا بود. حتی یکی از دوستان دولتی چندوقت بعد به من گفت «از هر کسی این کار را انتظار داشتیم الا شما». به او پاسخ دادم «من منتقد دولتم اما این کار من به نفع دولت بود چون وقتی ترامپ خروج از برجام را اعلام کرد، بعد صحبت با برخی دوستان متوجه شدم فردا صبح در مجلس بیشتر هجمه ها به سمت دولت و رئیس جمهور خواهد بود حال آنکه باید سمت و سوی این حملات به طرف آمریکا باشد. این اتفاق را یک خبط بزرگ می دانستم چون انعکاس خوبی در جهان نداشت بنابراین پرچمی تهیه کردم و آن اقدام را انجام دادم.»

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد: با وجودی که به دولت انتقاد داشتیم که دقت لازم را درباره برجام انجام نداد اما درست نبود که دولت ما هدف نخست اعتراض ها قرار گیرد و آن کار ما باعث شد که نخستین هجمه ها به طرف آمریکا در اعتراض به عهدشکنی اش باشد. البته آن زمان خیلی ها از اقدام ما تشکر کردند و برخی نیز پیام های توهین آمیز فرستادند. در کل هر زمانی به مقتضیات خودش لازم باشد دوباره این کار را انجام دهیم، انجام می دهیم.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها