کد خبر: 431200
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۰:۱۸:۱۱
| |

تخلیه 1.5 میلیون نفر از ترس توفان هایشن

توفان قدرتمند هایشن با معنی خدای دریاها که از روز شنبه شبه جزیره کره را تحت تاثیر قرار داده است پس از درنوردیدن ژاپن و برجا گذاشتن خسارت زیاد، از بامداد امروز دوشنبه وارد کره جنوبی شد.

تخلیه 1.5 میلیون نفر از ترس توفان هایشن
کد خبر: 431200
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۰:۱۸:۱۱

اعتمادآنلاین| اگرچه از قدرت توفان هایشن در ژاپن کاسته شده است اما ابرهای باران زا همچنان در برخی از جزایره این کشور در حال گسترش هستند مقامات می گویند این توفان اکنون به 260 کیلومتری شمال شهر تسوشیما در استان ناگاساکی رسیده و با سرعت 45 کیلومتر در ساعت در حال حرکت به سمت شمال است.

توفان هایشن اکنون بادهای شدیدی را با خود به کیوشو آورده است و همچنین سبب بارندگی های شدید در مناطق وسیعی از این کشور شده است مقامات هشدار می دهند که احتمال رانش زمین، بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن سیل در نواحی کم ارتفاع وجود دارد دستکم 32 نفر در کیوشو مجروح شده اند.

با خطر رسیدن توفان هایشن به جنوب غرب ژاپن برای بیش از یک میلیون و 560 هزار نفر در پنج استان این کشور فرمان تخلیه فوری صادر شده است تا صبح امروز دوشنبه، فرمان تخلیه برای استان های فوکوئوکا، ساگا، ناگاساکی، کوماموتو و کاگوشیما صادر شده است.

به حدود 6 میلیون و 630 هزار نفر از ساکنان 10 استان نیز توصیه شده است که سریعا منازل خود را تخلیه کنند.

شرکت های هواپیمایی ژاپن 579 پرواز داخلی امروز دوشنبه را به دلیل توفان هایشن لغو کرده اند بیشتر این پروازها در مسیر رفت یا برگشت به مناطق کیوشو، شیکاکو و چوگوکو، در غرب ژاپن بوده اند.

از پروازهای لغو شده روز دوشنبه، 201 پرواز متعلق به شرکت هوایپمایی آل نیپون ایرویز (ANA) و 171 پرواز هم متعلق به شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز (JAL) بود.

شرکت های هواپیمایی از مسافران خواسته اند تازه ترین اطلاعات پروازی را از وبسایت آنها دریافت کنند.

شرکت برق ژاپن هم اعلام کرد تا ساعت 4 بامداد امروز دوشنبه برق حدود 464 هزار خانوار در این منطقه قطع شده است.

این شرکت افزود که پس از عبور توفان، کار برای وصل مجدد برق را در اسرع وقت آغاز خواهد کرد مقامات از ساکنان این منطقه می خواهند که به کابل های افتاده برق نزدیک نشوند.

در همین حال طبق اعلام شرکت برق چوگوکو در استان یاماگوچی تا صبح امروز دوشنبه برق حدود 47 هزار و 900 خانوار در این منطقه قطع شده است.

آژانس هواشناسی کره جنوبی هم صبح امروز دوشنبه اعلام کرد که توفان هایشن به شهر اولسان واقع در شمال شهر بزرگ بندری بوسان رسیده است و تحت تاثیر این توفان، کشور با باران های سیل آسا و وزش باد شدید مواجه شده است پیش بینی می شود این توفان حدود ساعت 2 بعد از ظهر به آبهای شمال شرقی شهر گانگ نئونگواقع در استان گنگ وون برسد.

در اولسان، توفان باعث قطعی برق خطوط مونتاژ هیوندای موتورز، بزرگترین خودروساز کره جنوبی که مدل هایی مانند جنسیس G90 و G80 را تولید می کند شد و تلاش برای تعیمر برق این کارخانه ادامه دارد.

غلاوه بر 30 هزار خانوار، این توفان باعث قطعی برق شرکت هیوندای موبیس، بزرگترین قطعه ساز این کشور هم شده است.

توفان در بندر بوسان، باران های سیل آسا ‌به راه انداخته و باعث رانش زمین در نزدیکی تونلی در جاده ارتباطی بوسان با چانگون شد همچنین 23 راه ساحلی به عنوان یک اقدام ایمنی در برابر جاری شدن سیل بسته شده است.

قطارهایی که بین بوسان و شهرهای اطراف در حال حرکت هستند متوقف شده اند در حالی که متروها طبق معمول کار می کنند اما در برخی از مسیرهای سرعت کمتری دارند.

طبق اعلام شرکت فرودگاه های کره جنوبی، صبح امروز دوشنبه 298 پرواز در سراسر کشور زمین گیر شده است هشدار توفان برای همه فرودگاه های کشور صادر شده است.

دو ژنراتور توربین نیروگاه هسته ای ولسونگ واقع در شهر گیونگجو استان گیونگسانگ شمالی هم پس از ایجاد اختلال در تامین برق، کار خود را متوقف کردند به گفته شرکت انرژی هسته ای کره جنوبی، هیچ مواد رادیو اکتیوی به بیرون نشت نکرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها