کد خبر: 431203
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۰:۲۲:۲۳
| |

اعضای فراکسیون محیط‌زیست مجلس از دماوند بازدید کردند

رئیس فراکسیون محیط‌زیست و منابع طبیعی تاکید کرد: متاسفانه شرایط صید شیلات چه در حوزه خزر و چه در خلیج فارس به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست و باید گفت طرح‌هایی که پیاده می‌شود به جای این‌که به نفع کشور باشد، بیشتر در جهت عکس این مسئله است.

اعضای فراکسیون محیط‌زیست مجلس از دماوند بازدید کردند
کد خبر: 431203
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۰:۲۲:۲۳

اعتمادآنلاین| سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط‌زیست و منابع طبیعی درباره اقدامات فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در فراکسیون محیط‌زیست اقدامات کارشناسی را در خصوص دماوند و آق مشهد انجام دادیم و از همین رو امروز بازدیدی را از دماوند خواهیم داشت تا این منطقه را بررسی کنیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما یک نامه بسیار مهم به رئیس سازمان محیط و رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه با محوریت این‌که اقدامات واقعی انجام شده در خصوص احیای دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌های کشور را دقیقا به ما گزارش دهند، ارسال کردیم.

وی تاکید کرد: نامه با مراعات تمام مسائل کارشناسی ارسال شده و منتظر پاسخ هستیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره محتویات نامه مذکور گفت: نامه ارسال شده به سازمان محیط‌زیست مبتنی بر این است که به ما اطلاع دهند باتوجه به واریزی که صندوق ملی محیط زیست داشته است، این واریزی چگونه در پروژ‌ه‌ها به کار گرفته شده‌اند.

وی تاکید کرد: طبق قانون، بودجه‌ای که از صندوق وارد می‌شود، باید صرف اصلاح محیط‌زیست شود و سوال ما هم این بود که آیا واقعا این اتفاق افتاده می‌افتد یا خیر و منتظر جواب هستیم که تا این لحظه سازمان محیط‌زیست جواب نداده است.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطلب بعدی که در فراکسیون پیگیر آن هستیم و ستادی هم در رابطه با آن تشکیل شده، بحث شیلات و صید ترال است، کمیته تخصصی ذیل این ستاد تشکیل شده و فعالیت‌های تخصصی انجام شده است.

وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی، آقای بهمنی رئیس موسسات تحقیقات شیلات را به معرفی کرده‌اند که در ستاد حضور پیدا کنند؛ همچنین از ارگان‌های مختلف درخواست داشتیم که مشارکت داشته باشند و با قوه قضائیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم مکاتباتی شده است.

رفعیتی ادامه داد: باتوجه به اینکه این ارگان‌ها به حوزه صید ترال ورود داشته‌اند قرار شد مواردشان را برای اجماع نظر تجمیع و موارد مربوطه را برای ما ارسال کنند.

وی درباره این‌که پیگیری شیلات و صید ترال با اعتراض ماهیگران بومی درخصوص افزایش بی رویه صید ماهی از سوی صیادان کشورهای دیگر همراه است، گفت: بله، بابت آن اعتراضات ما 6 جلسه برگزار کردیم و در 2 جلسه مسئولان شیلات حضور داشتند و باید بگویم دلایلی که می‌آوردند، قانع‌کننده نبود و نشان از عملکرد دقیق و درست این اشخاص نداشت.

رفیعی ادامه داد: یک کارگروه تخصصی هم تشکیل شد تا مشاوران فراکسیون در امور شیلات با دوستان در سازمان شیلات به بحث و تبادل نظر بپردازند و گزارشاتی به دست آید.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست و منابع طبیعی تاکید کرد: متاسفانه شرایط صید شیلات چه در حوزه خزر بنا بر حسب موارد خودش و چه در خلیج فارس در جنوب کشور آن هم باتوجه به مواردی که دارد، به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست و باید گفت طرح‌هایی که پیاده می‌شود به جای این‌که به نفع کشور باشد، بیشتر در جهت عکس این مسئله است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها