کد خبر: 431210
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۰:۵۵:۱۹
| |

15 هزار هکتار از اراضی ملی دماوند در آستانه صدور اسناد تک برگ

گفت: در راستای اجرای قانون جامع کاداستر و با انجام مراحل اصلاح هندسی نقشه ها، 15 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان در آستانه صدور اسناد تک برگ قرار دارد.

15 هزار هکتار از اراضی ملی دماوند در آستانه صدور اسناد تک برگ
کد خبر: 431210
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۰:۵۵:۱۹

اعتمادآنلاین| جمشید جویباری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برای حدود 400 هکتار از اراضی ملی شهرستان دماوند اسناد تک برگ کاداستری اخذ شده است، گفت: این اسناد صادر شده مربوط به پلاک های ثبتی سربندان، آرتاشان، دزدآباد، بیدک و بخش هایی از پلاک های چناران و مشاء هستند.

وی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی را یکی از برنامه های اولویت دار مجموعه منابع طبیعی برشمرد و اظهارکرد: با توجه به ارزش افزوده بالای اراضی در شهرستان دماوند و اهمیت حفظ و حراست از این اراضی، اجرای طرح کاداستر به عنوان گام مهم در تثبیت مالکیت دولت و پیشگیری از وقوع پدیده زمین خواری به طور جد در دستور کار قرار گرفته است و با تعامل مناسبی که با اداره ثبت وجود دارد، اجرای این طرح از سرعت خوبی در سطح شهرستان برخوردار است.

جویباری به مزایای اجرای این طرح و صدور اسناد تک برگ کاداستری اشاره کرد و گفت: از آنجایی که برای اجرای این طرح اطلاعات توصیفی و مکانی هر پلاک ثبتی در نظر گرفته می شود و اسناد تک برگ کاداستری از دقت بالایی برخوردار هستند، بر همین اساس با اجرای طرح کاداستر علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، تصرف و تعرض به عرصه های منابع طبیعی به شدت کاهش یافته است و از سوء استفاده های احتمالی و جعل اسناد جلوگیری می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران شهرستان دماوند در شرق استان تهران واقع شده و دارای حدود 156 هزار هکتار عرصه های ملی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها