کد خبر: 431231
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۱:۵۷:۵۶
| |

قیمت تخم مرغ نسبت به پارسال 48 درصد افزایش یافت/ صادرات تخم مرغ مرز از 28 میلیون دلار عبور کرد

در حالی قیمت تخم مرغ حدود 48 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته و از دلایل آن صادرات عنوان می‌شود که طبق گزارش گمرک طی پنج ماهه اول امسال بیش از 28 میلیون دلار صادرات تخم مرغ و انواع تخم خوراکی انجام شده است.

قیمت تخم مرغ نسبت به پارسال 48 درصد افزایش یافت/ صادرات تخم مرغ مرز از 28 میلیون دلار عبور کرد
کد خبر: 431231
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۱۱:۵۷:۵۶

اعتمادآنلاین| طی مدت اخیر بازار تخم مرغ با افزایش قیمت مواجه شد و هر شانه تا 25 هزار تومان هم فروش رفت. دلایل مختلفی برای این افزایش قیمت مطرح بود که فعالان بازار از جمله آن‌ را صادرات و افزایش مصرف تخم مرغ اعلام کردند.

اما بررسی آمار مرکز آمار از وضعیت تورم تخم مرغ نشان می‌دهد که در مردادماه سال جاری هر کیلوگرم از این محصول به طور متوسط 13 هزار و 700 تومان فروش رفته که در مقایسه با مرداد سال گذشته که هر کیلو گرم 9200 تومان 48 درصد افزایش قیمت دارد.

قیمت هر کیلو تخم مرغ نسبت به تیرماه کاهش دارد و به طور متوسط 15 هزار و 400 تومان فروش رفته که در مرداد ماه 11 درصد کاهش پیدا کرده است.

اما با توجه به اشاره‌ای که به وضعیت صادرات تخم مرغ از سوی فعالان بازار و اثرگذاری آن بر قیمت تخم مرغ شده است، پیگیری وضعیت صادرات این محصول از گمرک ایران با توضیحاتی از سوی سیدروح‌الله لطیفی - سخنگوی گمرک - به ایسنا همراه بود.

بر این اساس اعلام شد که در پنج ماهه اول امسال 28 میلیون و 835 هزار و 220 دلار تخم مرغ و انواع تخم خوراکی صادرات شده که وزنی حدود 48 هزار و 119 تن داشته است.

این در حالی است که تا پایان تیرماه 23 میلیون و 514 هزار و 581 دلار انواع تخم خوراکی صادر شده بود که نشان دهنده افزایش حدود پنج میلیون دلاری در ماه گذشته است.

صادرات انجام شده به کشورهای مختلف این گونه بوده است که 21 میلیون و 881 هزار دلار به عراق، پنج میلیون و 579 هزار دلار به افغانستان، 720 هزار دلار به عمان، 590 هزار دلار به قطر، 17 هزار دلار به پاکستان، 13 هزار دلار به امارات، 34 هزار و 660 دلار به بحرین صادر شده است.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، صادرات تخم مرغ با وجود عوارض هنوز برای صادرکنندگان صرفه اقتصادی دارد؛ هر چند که ما بیشتر از مصرف داخلی، تخم مرغ تولید می کنیم و ناچاریم صادرات داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها